Angelsound/Caremaxx

2010-12-22 11:36:45 Gravid med Leon
» Kommentarer(5) «


Igår hämtade jag som sagt var mitt paket med mitt Angelsound, dock var det ingen rosa fin sak jag tog upp ur lådan med namnet Angelsound. Istället var det en gul, likadan sak, med namnet Caremaxx. Lite knepigt att det inte stod så på hemsidan, men egentligen spelar det ingen större roll då det var en likadan apparat med samma funktion.

Till en början när vi skulle lyssna så fick vi inte ens igång apparaten, vi vred och vända på batteriet och till slut gick den igång och det började spraka i hörlurarna. Batteriet är lite glapp på den, så man får vara lite försiktigt med hur man trycker ner det.

Så, vi fick igång den, satt med varsina hörlurar i öronen (jag låg ner) och Christoffer satta den på min mage, alldeles ovanför troskanten. Jag tyckte att jag hörde precis vad jag ville höra så jag bad honom trycka ner den lite hårdare. Precis som jag trodde så var där bebisens hjärtslag, och både jag och Christoffer fick ett stort leende på läpparna. Jag är så glad nu att fått bekräftat att det faktiskt finns en riktig bebis i min mage, och nu tänker jag inte tillåta mig själv att tänka mer dumma tankar.

Christoffer sa efter vi hört hjärtljuden att "Nu vet vi ju att allt är bra, nu behöver du inte oroa dig mer", direkt så började jag "men det kan fortfarande vara si och så, det kan fortfarande hända så". Men nu får jag ge mig! Jag ska njuta nu, och invänta ultraljudet i januari då vi ska få se vad det är för en liten goding som finns i min mage!



Vi hörde alltså hjärtslagen i vecka 15 (14+1)

Kommentarer
Postat av: Hanna Skattberg

sv: härligt att höra:D

jo jag mår me bra(:

ska du hitta på idag då?:)

2010-12-22 @ 12:23:41
URL: http://hhannaskattberg.blogg.se/
Postat av: evelina

Gud vad roligt :) Kommer ihåg första gången jag hörde de små hjärtslagen som slog som en galopperande häst. Skrocken säger att om barnets hjärta slår med mer än 140 slag per minut är det en flicka, om mindre är det en pojk ;) Det stämde för oss för William hade aldrig mer än 130. De var såklart olika för varje gång vi fick lyssna, men aldrig högre :) Sen stämmer det ju inte på riktigt då många har fått flickor med lägre hjärtslag och tvärt om.

2010-12-22 @ 12:35:56
Postat av: Linnéa

ÅHH! Himlars vad glad jag blir! Ohh jag förstår eran känslan, det är verkligen underbart första gången (och andra.. och tredje!!) man får höra det lilla hjärtat! Vad glad jag blir, vilken julklapp! Vi mår bara bra, en liten liten mage börjar syns så jag är överklycklig! haha hur mår ni annars? Många kramar!

2010-12-22 @ 13:31:52
URL: http://linneaamandawikman.blogg.se/
Postat av: Ida

Du låter precis som jag innan jag fick gå på RUL. Jag var och är jätte paranoid! Kom ihåg att inte lyssna för mycket med den där apparaten, bara om du är orolig och behöver lugna ner dig. Den stör ju fostret osv osv, men de vet du säkert redan :) Jag har lyssnat några gånger med min apparat innan jag började känna regelbundna fosterrörelser också, de är så mysigt :)

2010-12-30 @ 20:29:38
URL: http://frandagett.blogg.se/
Postat av: angelica

jag beställde också just de, trodde det skulle vara den rosa som jag beställt så var det denna, jag blev fruuuuktansvärt irriterad. Tycker det är falsk marknadsföring eller så kan dom skicka med en förklaring varför det är en helt annan produkt.



...men den fungerar säkert jättebra ..

2012-02-27 @ 13:56:53
URL: http://.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback