Gårdagens bullbak

2010-10-27 11:07:26 Vardagligt
» Kommentarer(2) «


Storhandligen var jobbig, gud vad mycket vi köpte. Gick nästan på 2000kr, och det var en hel del att bära. Till middag gjorde vi hamburgare, sedan började jag att baka. Efter att deget jäst färdigt och jag skulle sätta igång att göra själva bullarna så slog det mig, vi har ingen kavel..

Jag fick lösa det på första bästa sätt, en tom saftflaska fick agera kavel och det var inte det enklaste att kavla med den. Men det gick iallafall, och bullar blev det, 55st närmare bestämt. Både kanelbullar och vaniljbullar.






Kommentarer
Postat av: Linea

haha vi har inte heller något kavel. vi använder termosar eller nappflaskor. man tager vad man haver ;)

kanske något man borde införskaffa sig

2010-10-27 @ 13:32:39
URL: http://lineaessberg.blogg.se/
Postat av: Jessica Nellie & Oliwer´s Mamma

gud så gott det såg ut då :D



2010-10-27 @ 22:14:12
URL: http://shiiitonge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback