Gravidlista - Pojke eller flicka?

2011-04-30 14:29:03 Gravid med Leon
» Kommentarer(4) «


Hittade den här listan på en blogg och tänkte att det kunde vara kul att göra den, inte för att jag tror på det men ändå ;)

Tillverkning skedde: Före ägglossning (flicka) / Vid ägglossning (pojke) utifrån när jag hade ägglossning enligt RUL
Illamående: Mycket (flicka) / Lite (pojke)
Sugen på: Sött (flicka) / Salt/surt (pojke)
Mammans skönhet: Stjäls av barnet (flicka) / Bibehållen/bättre (pojke) Varken eller tycker jag
Magens form: Utbredd, syns bakifrån (flicka) / Utstående/toppig syns inte bakifrån (pojke)
Utputande navel: Tidigt (flicka) / Sent/inte alls (pojke) Det tror jag dock beror på att jag hade lite hull sen innan :p
Pigmentrand: Nej (flicka) / Ja (pojke) En väldigt svag sådan
Halsbränna: Ingen/lite (flicka) / Ja (pojke)
Urinvägsinfektioner: Många (flicka) / Inga/få (pojke)
Blödande tandkött: Mycket (flicka) / Inte alls/lite (pojke)
Håret på mammans ben: Normalt växande (flicka) / Ökad tillväxt (pojke)
På ultraljudet: Håller armarna någon annanstarns (flicka) / Håller armarna mellan benen (pojke)
Hjärtfrekvens: Över 140 slag/min (flicka) / Under 140 slag/min (pojke)
Babyn hickar: Mycket (flicka) / Lite (pojke)
Babyn sparkar: Mest på vänster sida (flicka) / Mest på höger sida (pojke)

Pojke: 8
Flicka: 6

Jag tror ju att det är en pojke också så vi får se :)

Kommentarer
Postat av: Cherie Mårtensson - I väntan på liten

Rolig lista, kan stämma kanske :)

2011-04-30 @ 16:12:19
URL: http://mammacherie.blogg.se/
Postat av: Jennica - 18 år och gravid

man får aldrig nog av sådana test =D

2011-04-30 @ 16:57:14
URL: http://jennica.spotlife.se
Postat av: jen

såna är roliga =) ,men inget jag tror på. men är alltid kul o se sen när man fött om det stömmde el inte.

2011-05-01 @ 16:27:51
URL: http://lifeofjen.blogg.se/
Postat av: ♥ Elin - Mamma till My ♥

Åh roligt med såna där listor, se om de stämmer eller ej. Jag fick pojke när jag gjorde och min magkänsla sa pojke, men ut titta en flicka :D

2011-05-02 @ 17:43:33
URL: http://mysansfamily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback