Helt slutkörd

2011-12-28 07:49:19 Vardagligt
» Kommentarer(7) «


Herre min gud vad jag är trött på att ha det så här nu. Det känns som att jag aldrig någonsin får sova och komma till ro. När jag väl somnat så blir jag väckt lika fort igen, mitt huvud håller på att sprängas.

Leon somnade vid halv 9 igår, vaknade som vanligt efter 40 minuter och jag fick söva om honom. Då sov han i 40 minuter till men somnade inte om igen efter det. Så till klockan halv ett var vi uppe och jag försökte roa honom trots att jag var sjukt trött själv. Sedan har han väl vaknat säkert 10-15 gånger inatt och gjorde morgon klockan halv åtta.

Vi har haft dåliga nätter i flera månader nu och det börjar bli för mycket. Nog står jag ut men det är fan på gränsen att jag bryter ihop snart.


Kommentarer
Postat av: Evelina

Gud vad jobbigt! För jo, det får man faktiskt tycka utan att vara en dålig mamma. Kanske du kan be någon ta honom en natt så du får sova? Om det funkar utan amning osv. Du behöver ju inte lämna bort honom utan du kanske har någon som kan sova över? :) annars kan man ju be om hjälp några timmar på dagen om han är gladare då så du kan sova ut

2011-12-28 @ 08:06:23
Postat av: Ida - mamma till Hugo

Vet hur det känns, det är förjävligt! Man vill bara skrika och gråta... kanske är det tänder på gång? :/ Vi har börjat sova i vardagsrummet med Hugo mellan oss och då sover han mycket bättre. Skönt att få sova bra några nätter! :)

2011-12-28 @ 10:13:30
URL: http://frandagett.blogg.se/
Postat av: amalia

Usch jag lider verkligen med dig, det är såå jobbigt, jag känner så väl igen mig i det du skriver. Min son sover jättebra på dagarna men sen när det kommer till kvällarna (läs att han somnar allt mellan elva- halv ett) om man har tur så sover han i sin säng först en halvtimme och sen i min säng, men ibland trilskas han och vill inte alls sova i sin säng så då ger jag upp, då får han sova i min säng från början och så får jag lägga över honom i sin säng på natten :(

2011-12-28 @ 10:21:18
Postat av: Elin - Melvins mamma <3

Inte för att jag vet om det fungerar men har hört att Babywhisperer metoden är bra av ett par vänner, här är en länk till info om vad det är: http://nathaliebrundin.blogg.se/category/baby-whisperer-metoden.html Kanske fungerar med leon?

2011-12-28 @ 10:28:36
URL: http://summermom.blogg.se/
Postat av: Angelica - Mamma till Moa

Åh vi har också dåliga nätter här och har så gott som Alltid haft. Iallafall de sista halvåret och nu är hon 9 månader..

De är sjukt jobbigt, men bara att gilla läget :( Hoppas du får bra med avlastning av din kille.

2011-12-28 @ 10:30:11
URL: http://mariaangelicasofia.blogg.se/
Postat av: Ruina - tre barn under två år

Och det är i det läget som 5-minutersmetoden kommer in i bilden. Jag vet att du är anti och såg att Elin tipsade om en annan metod som inte lät riktigt lika illa. MEN jag märkte på M&V att de blev mycket lugnare efter att vi hade kört 5mm på dom, de kunde vakna på natten och somna om själva, de var inte alls lika oroliga som innan.



På Knut gör vi kanske någon variant av den också just nu, fast han är inte lika hysterisk som M&V var. Vi lägger honom när vi ser att han är trött, en dålig kväll somnar han inte direkt utan ligger och gnäller/skriker/stånkar, vi går in och stoppar om honom, ger nappen, vänder honom till mage och stryker honom över huvudet tills han blir lugn och går sedan därifrån. Om han börjar skrika igen väntar vi lite innan vi ser om han lugnar sig av sig själv, gör han inte det går vi in och upprepar proceduren igen. Hittills har han kommit till ro inom 20 minuter varje kväll och sedan sovit hela natten oftast.



Men det är ju olika barn också. Det kan vara något annat som håller Leon vaken, det vet man ju inte. Det hade varit så lätt om de hade talat om vad det var som var fel :-)

2011-12-28 @ 12:35:50
URL: http://ruina.blogg.se/
Postat av: Madde

vet hur du känner:( har varit lika är hemma.... han härjar hela nätterna......fått sova ca 3h/natt ujuj



Hoppas d vänder snart!

2011-12-31 @ 09:47:08
URL: http://madeleneklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback