Vaggtassar

2011-12-10 17:11:26 Vardagligt
» Kommentarer(6) «


När vi var i Sundsvall för att köpa den nya vagnen köpte jag även ett par vaggtassar från Brio till spjälsängen. Vi monterade dit dom först idag och jag testade nu att vagga Leon till sömns i sängen. Han bråkade lite till en början men efter en stund somnade han faktiskt, med nappen i munnen till och med som han annars aldrig brukar ta.

Jag har inte skrivit så mycket om hur våra nätter är, vill väl inte låta gnällig hela tiden. Men från och med nu har jag tänkt skriva om nätterna och lite om våra rutiner så jag har något att kolla tillbaka på sedan och jämföra om det blivit bättre/sämre.

Leon har sedan start sovit med oss i vår säng, med undantag från några enstaka gånger. Nu börjar jag dock bli ganska trött på att amma hela nätterna och knappt kunna röra mig i sängen utan att Leon vaknar. Inatt t ex vaknade han MINST 15 gånger!
Han kan inte somna om utan att få bröstet och ibland vaknar han så fort jag tar ut det igen. Jag brukar med andra ord få lov att sova samtidigt som han ligger och snuttar på mitt bröst, ingen vidare bekväm position att ligga i för länge. Så nu sitter jag har och har jävligt ont i ryggen och är lite smått desperat.

Vi får se om vaggtassarna kan hjälpa och förhoppningsvis kan Leon fortsätt sova i sin egen säng. Ursäkta all text, men just detta är mest för min egen del som sagt :)


Kommentarer
Postat av: Ida - mamma till Hugo

Haha tack :)



Shit vad jobbigt att han vaknade SÅ många gånger.. och jag gnäller när Hugo vaknar 7-8 gånger. Man får försöka tänka att det BLIR bättre.. även om det kanske kan ta ett år eller så. :P

2011-12-10 @ 20:12:54
URL: http://frandagett.blogg.se/
Postat av: amalia

Haha jag kan inte låta bli att skratta för jag känner så väl igen mig i det där med att amma heela nätterna och ha honom liggandes brevid mig och han tar upp i stort sett hela sängen :D

2011-12-10 @ 21:37:58
Postat av: Johanna

återkom med hur det går med vaggtassarna. Precis som du börjar jag bli trött på att lillprinsen sover i min säng varje natt, dags att lära sig sova i sin egen säng! Men det verkar som det krävs lite jobb..



2011-12-11 @ 01:06:05
URL: http://enjohanna.wordpress.com
Postat av: Kim

Hej :)



Vet att du inte är så för ersättning men kan du inte prova ge han en flaska innan läggdags så han är extra mätt och då lär han nog sova bättre :) vet att de fukar för de flesta!

2011-12-11 @ 14:33:24
Postat av: tove - emilios mamma♥

Hoppas att tassarna gör det bättre för er :) Vi/jag har det likadant som du beskriver, och jag börjar också ledsna på att inte kunna ligga riktigt när man sover, börjat få lite ont i ryggen också. Men en kompis har skrivit om en metod som funkar för dem, jag funderar på att prova också. Du kan kolla här om du vill :http://theresehanvag.blogg.se kram!

2011-12-11 @ 19:05:35
URL: http://tovediana.blogg.se/
Postat av: Marre

Hoppas att era nätter blir bra snart! Om jag inte minns fel var det en Baby Jogger ni köpte? Vi funderar också på en sån så det hade varit kul att veta vad ni tycker om er? Kram

2011-12-11 @ 21:40:12
URL: http://familjencullin.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback