Svar på frågestunden

2011-06-16 22:55:38 Vardagligt
» Kommentarer(3) «


Här kommer svaren på frågorna ni ställt.

Blir det fler bebisar?
Svar: Jag vill absolut ha fler barn, och det vill Christoffer också. När det blir kan jag däremot inte svara på, och jag kanske inte är lika positivt inställd till fler bebisar efter förlossningen så fråga igen efter den ;)

Ska ni dela upp föräldraledigheten?
Svar: Nej, vi kommer inte att dela upp föräldraledigheten. Christoffer har ett så passt flexibelt jobb ändå så han kommer att kunna vara ledig lite hipp som happ. Möjligtvis att han tar ut någon dag ibland, men annars är det jag som kommer att vara föräldraledig på heltid.

Vad har du för planer efter din mammaledighet?

Svar: Jag har faktiskt inte några direkta planer än så länge, det är så långt bort ändå så jag känner inte för att lägga ner allt för mycket tankar på det nu. Först och främst beror det på om vi bor kvar här i Kramfors eller om vi flyttar till någon större stad. Jag vill antingen börja plugga eller söka jobb, men det beror ju helt på var vi bor för här i Kramfors är utbuden inte speciellt stora.

Framtidsdrömmar?
Svar: Jag vill att vi ska köpa hus och renovera det så det ser ut precis som vi själva vill ha det, skaffa fler hundar och fler barn och ha ett bra jobb.

Vad sa dom i din närhet när de fick veta att du skulle ha barn?
Svar: Det var olika reaktioner från alla håll, men de flesta var väl positiva och nu är vad jag vet alla positiva till det :)

Hur många barn vill du ha?
Svar: Svår fråga.. Minst 3 ^^

Hur stor är er lägenhet?
Planerar ni att bo kvar i den eller letar ni efter större (om den inte är så stor)?

Svar: Vår lägenhet är en 2a på 64 kvadratmeter. Vi kommer att bo kvar här iallafall till nästa år, vi anser inte att det är nödvändigt för en liten bebis att ha eget rum när den är så liten. Men kanske till våren eller sommaren nästa år så flyttar vi nog till något större.

Vad har ni tänkt er för namn på bebisen?
Ska bebisen ha några andra namn och vems efternamn ska den ta?

Svar: Vi är inte helt överens när det gäller namn, iallafall inte pojknamn så vi vet faktiskt inte än. Andranamn har vi inte pratat om men jag tror inte att det blir några såna. Barnet kommer att få Christoffers efternamn, Schylander :)

Hur känns det inför förlossningen?
Har du någon tanke kring hur du vill att det ska gå till, om du vill ha bedövning eller inte, om du vill föda i någon speciell ställning eller några sådana "planer"?

Svar: Det känns både nervöst, spännande och allt på samma gång. Det som är mest nervöst och lite smått frustrerande är att man inte vet när, var och hur det kommer att sätta igång. Men inför självaste förlossningen i sig är jag mest bara taggad inför, men jag lär kanske inte vara lika kaxig när det väl gäller ;)
Jag har inte några särskilda planer inför förlossningen heller utan vill mer eller mindre ta det som det kommer.

Var barnet planerat?
Svar: Det var inte "nu den här månaden försöker vi göra barn!" utan vi hade pratat om barn och visste att när som helst kunde det hända. Vi använde ju inget skydd så vi båda var väl medvetna om att det kunde hända och det var vad vi båda ville. Så man kan väl säga att det var planerat att det skulle bli barn, men vi visste inte att det skulle bli just den månaden.

Känner du att du går miste om din ungdom i och med att du får barn så tidigt?

Svar: Jag har festat och stojjat i flera år så nej, så känner jag inte. Jag känner mer att det är nu livet börjar.

Vad jobbar/pluggar du med?
Jag varken jobbar eller pluggar :)

Vad sade alla i Kramfors som sett att du är gravid?
Svar: Jag vet faktiskt inte, det var nog olika åsikter om det skulle jag tro.

Gillar du Emma Wallenius ?
Hört att hon är en jätte bra tjej ;D

Svar: Haha, ja hon är en väldans bra tjej!

Jag fick en kommentar om att det hade varit roligt om jag visade fler bilder på vår lägenhet också, och det kan jag väl göra. Men det får vänta tills Christoffer tapetserat klart i "skrubben"! :)


Kommentarer
Postat av: Cherie Mårtensson - I väntan på liten

Svar: Ja jag har hört mycket gott om de produkterna :) Först ska jag dock använda upp allt annat jag har ståendes här hemma :D

2011-06-17 @ 09:14:14
URL: http://mammacherie.se
Postat av: Cherie Mårtensson - I väntan på liten

Svar: Ja det är ju så och sen är det ju värt att lägga lite extra på bra produkter som håller längre och är bättre för håret :D

2011-06-17 @ 09:26:11
URL: http://mammacherie.se
Postat av: Elin - Mamma till My ♥

Vad kul att läsa lite om hur ni har det och era tankar och så :) Och skönt att höra att det är fler som bor i en tvåa, precis som vi. Vi hade tänkt att flytta nästa vår ev, trivs så himla bra här och som du säger, barnen behöver inget eget rum än. :)



Stor kram

2011-06-17 @ 13:54:54
URL: http://mysansfamily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback