Puuh

2011-11-25 13:26:41 Vardagligt
» Kommentarer(1) «


Härmar Ida och gör den här listan, fråga mig inte varför.. :)

100 sanningar om MIG


1. Jag heter Angelica i andranamn
2. Jag är född 31 december 1992
3. Jag skulle egentligen vara född den 3e januari 1993
4. Jag har rosa mjukisbyxor på mig just nu
5. Jag tuggar ett tuggummi som smakar Jenka
6. Jag är trött för att jag varit vaken sedan 07 imorse
7. Jag saknar Leon som ligger och sover
8. Jag har väldigt lätt för att brusa upp
9. Jag är jättekänslig och kan börja gråta för löjliga saker på t ex tvn
10. Jag har en hund som heter Hugo
11. Jag vill flytta
12. Jag fryser om mina fossingar
13. Jag har töjningar i båda mina öron, 14mm
14. Jag har en piercing i läppen som jag tagit själv
15. Jag är beroende av Onico (nikotin och tobaksfri snus)
16. Jag är beoende av Coca cola och andra drycker med kolsyra i
17. Jag vill skaffa fler barn snart
18. Jag har världens utväxt och behöver färga håret snarast!
19. Jag har väldigt starka åsikter om barnuppfostran och kan få ont i magen av att läsa vissa bloggar
20. Jag har dålig humor och skrattar åt det mesta
21. Min iPad är en av mina bästa vänner
22. Jag är förlovad
23. Jag ska vara med i en viktkurs som varar i 12 veckor, start i januari
24. Jag är blyg
25. Jag tycker inte om att gå utanför dörren om jag inte sminkat mig
26. Jag slösar för mycket pengar på saker jag egentligen inte behöver
27. Jag ska åka utomlands nästa år
28. Jag älskar Leon så mycket att jag kan bli frustrerad ibland
29. Jag ogillar min iPhone och vill ha en nyare
30. Jag förstår mig inte på folk som inte gillar barn
31. Jag tycker om att fota men önskar att jag var bättre på det
32. Jag vill flytta till ett hus
33. Jag kollar i stort sett alltid att Leon andas när han ligger och sover
34. Jag är osäker på om jag vill att Leon ska gå på dagis
35. Jag älskar choklad
36. Jag tycker om att laga mat och baka
37. Jag tycker om att köpa saker och kläder till Leon
38. Jag kollar på lägenheter och hus på Hemnet ofta och drömmer mig bort
39. Jag läser bloggar jag egentligen bara blir irriterad av att läsa
40. Jag är totalt livrädd för att åka bil eller buss när det är halt ute
41. Jag är rädd för att dö
42. Jag vill tatuera mig
43. Jag längtar efter att få en hel natts sömn
44. Google är min andra hjärnhalva
45. Jag litar knappt på någon
46. Jag har dåligt minne och glömmer bort saker hela tiden
47. Jag svär alldeles för mycket
48. Jag vill göra en bukplastik när jag är klar med barnafödandet
49. Jag har inte haft pengar på min telefon på flera månader, gratis-sms is the shit
50. Jag blir aldrig nöjd
51. Dom senaste femtio frågorna skrev jag tidigare idag, jag fortsätter nu typ 8 timmar senare
52. Jag ska snart gå och lägga mig fastän att jag inte är särskilt trött
53. Dagarna vi låg på BB var bland dom värsta i mitt liv
54. Första veckorna med Leon var så jobbiga och intensiva att jag önskade att han kunde hoppa in i magen igen.
55. Att ha barn blir bättre och underbarare för varje dag
56. Jag älskar att amma Leon och tycker att det är bland det mysigaste som finns
57. Ibland tycker jag även att det är jobbigt att amma, på nätterna t ex
58. Jag känner mig ofta förföljd när jag är ute och går ensam
59. Jag är en expert på att gnälla
60. Jag tycker ibland att jag beter mig som en surkärring som kollar snett på "småbarnen" som hänger på stan, även fast det inte alls var särskilt länge sedan jag själv var likadan.
61. Jag blir ledsen när jag ser jätteunga personer röka, det är så jävla onödigt!
62. Jag blir 9 av 10 gånger arg när jag ska montera ihop saker, t ex IKEA-möbler
63. Jag är varje dag rädd att förlora Leon
64. Jag håller på att kräkas varje gång jag byter bajsblöja, haha.
65. Jag hatar när det är stökigt men är expert på att stöka ner
66. Jag tänkte poppa popcorn precis men insåg att jag köpt en påse med popcornkrydda och inte popcorn som jag trodde..
67. Jag var hemskt kaxig på högstadiet
68. Jag brukar tänka på engelska ibland
69. Jag satte tio gånger så många doftkulor i vår dammsugare för att jag ville att det skulle lukta gott, nu får jag ont i huvudet och mår illa varje gång jag dammsuger.
70. Jag önskar att jag lade ner mer tid på bloggen
71. Jag saknar min bebismage
72. Jag hatar min "nya" mage
73. Även fast jag inte bemästrat vår systemkamera vill jag ha en ny, dyrare och bättre.
74. Jag har inte använt jeans på flera år och äger inte heller några
75. Jag har fortfarande inte gått ner alla mina gravidkilon
76. När jag fick Leon försvann i stort sett alla jag pratade med förut
77. Jag har en sjukt läskig granne som står och stirrar på folk genom sitt köksfönster, dag som natt.
78. Jag känner mig lite som en mamma åt andra ibland
79. Jag har börjat om gymnasiet TRE gånger, alltså slösat bort tre år av mitt liv och aldrig slutfört det.
80. Jag känner att jag aldrig vill börja plugga igen
81. När jag var liten var mitt drömjobb städerska
82. Som liten hade jag jättetjock och fint hår som jag blekte sönder och nu är jag typ flintis
83. Jag vill ha körkort men orkar inte lägga ner tid på att ta det
84. Jag har i princip inga kläder
85. Jag älskar klackskor och kan köpa dom utan att använda dom, bara för att dom är snygga
86. Jag är galen i vitlök, hade gärna haft det i typ varje maträtt jag äter
87. Jag har sett alla säsonger av One Tree Hill tre gånger
88. Jag har jättedåligt minne och minns typ bara det som hänt dom två senaste åren, bortsett från små delar av alla andra år.
89. Jag flyttade hemifrån när jag var 17 år
90. Ibland känner jag för att sminka mig kolsvart runt ögonen och ibland känner jag för att vara helt neutral
91. Jag satte upp en julstjärna i köksfönstret idag
92. Jag HATAR dataspelet Wow
93. När jag var gravid köpte jag alla The Sims 3-spel för att ha något att fördriva tiden med. Jag spelade i en vecka sedan var det inte kul längre.
94. Jag ser inte mig själv som en Sandra
95. Jag blev precis jävligt irriterad över att Amanda gick vidare i Idol istället för Molly.
96. Det första jag kollar på när jag ser en person är ögonbrynen, om det nu inte är något annat som drar åt sig extra uppmärksamhet.
97. Jag tycker om att sjunga även fast jag vet att det låter förjävligt
98. Vi ska snart åka till Luleå och fira jul + nyår där, jag längtar!
99. Jag brukar glömma bort hur gammal jag är
100. Nu ska jag lägga mig och sova!

Kommentarer
Postat av: Ruina - tre barn under två år

Menar du att du satt och hittade på 100 saker ur huvudet, eller hade du en mall? Sjukt jobbigt, haha!

2011-11-27 @ 22:19:38
URL: http://ruina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback