Ögonläkaren och punktering

2012-12-06 20:40:32 Vardagligt
» Kommentarer(1) «


Igår var vi på ögonmottagningen för att följa upp Leons skelning. Jag har fått punktering på min älskade åsna så Lova fick åka sjal och Leon sittvagn som hans pappa skaffat. Oturligt nog så somnade Leon i vagnen när vi satt på bussen så jag var tvungen att väcka honom när vi kom fram till sjukhuset. Han var ledsen och ville inte låta sig undersökas. Vi kom iallafall fram till att han skelar mest på vänster öga och ögonläkaren trodde att han har nedsatt syn på det ögat. Så jag fick i hemläxa att sätta lapp för det högra ögat och uppmärksamma om han blir påverkad av att bara kunna se med vänster. Ny tid i januari så får vi se hur det går då.

Det är jobbigt när han är så liten och man inte riktigt kan förklara allt. Man vill ju hans bästa, såklart. Men vad jag märkt så verkar han inte besvärad av skelandet, men det måste ju ändå följas upp.


Kommentarer
Postat av: mammatea

Jobbigt med punktering! Hade det själv i somras. Lilla handpumpen man får med förslår inte mycket.

2012-12-07 @ 01:17:49
URL: http://mammatea.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback