Juli månad

2012-07-08 08:35:58 Vardagligt
» Kommentarer(13) «


Juli månad har sedan jag och Christoffer blev ett varit "vår" månad. Det var den månaden vi träffades för tre år sedan, det var den månaden vi blev kära i varandra och blev ett par och det var den månaden vi blev en familj då vi fick Leon. Varför måste det även vara den månaden han lämnar mig och vår familj splittras? Det som skulle ha blivit vår treårsdag närmar sig och det gör bara så jävla ont att veta att det inte är något vi kommet att fira som det var planerat. Det har inte gått många dagar än men det känns redan som att smärtan aldrig kommer att ta slut. Hur mycket kan en människa gråta egentligen och när ska mitt huvud sluta intala mig om att det finns hopp? Likt i en barnfilm har jag en djävul och en ängel på vardera sida om mitt huvud som säger mig olika saker. I det här fallet känns det ganska uppenbart att ängeln är den som förlorar, ändå envisas jag om att lyssna när den säger att Christoffer kommer att komma tillbaka till mig. Tänk om jag hade vetat att gången jag senast rörde dina läppar förmodligen var den sista. Då hade det inte bara varit en snabb och okänslig puss innan jag gick ut genom dörren, men det är så jag kommer att få minnas det. Jag har så svårt att förstå det här som har hänt och är bokstavligt talat mellan hopp och förtvivlan. Jag sitter bara och väntar på att du ska komma in genom dörren, ge mig en stor kram och säga att du ångrar dig. Hur länge ska jag behöva känna så? Mina tankar och mitt hopp plågar ju mig.


Kommentarer
Postat av: Valeria

Det går över, men låt allt ta sin tid. Låt tårarna flöda, det är okej att vara ledsen! Hoppas du snart mår bättre! Kram

2012-07-08 @ 08:57:08
URL: http://Http://mammavaleria.blogg.se
Postat av: mammaTEA

Kramar!

2012-07-08 @ 09:55:43
URL: http://Mammatea.se
Postat av: Erica

Självklart bryr jag mig om dig, du verkar äkta. Vill att du ska må bra, men vi ska göra det bästa av situationen?:) <3

2012-07-08 @ 11:21:34
URL: http://monkeycash.wordpress.com
Postat av: ailama

Åh jag blir så ledsen när jag läser det du skriver. Jag känner igen mig i det du skriver då min pojkvän lämnade mig när jag var gravid med våran son, och det var absolut den jobbigaste tiden i mitt liv och man hoppas så att dem ska ångra sig, så blev det inte i mitt fall men vi är mycket bra vänner idag, och jag hoppas så för din skull att det blir ni igen. All styrka till dig. Allt kommer att lösa sig till det bästa ska du se :)

2012-07-08 @ 11:58:28
Postat av: linda

ååh gumman !! :( finns för dig!! <33

2012-07-08 @ 13:33:17
URL: http://faceandbeauty.blogg.se
Postat av: Marie

Styrkekram! Det kommer bli bra så småningom!!

2012-07-08 @ 19:38:04
URL: http://ivantanpaliten.blogg.se
Postat av: Julia

Det är så sorgligt! Jag hoppas du har nära och kära runt dig som kan ge tröst och stöd i denna jobbiga tid. Be strong!! Kram

2012-07-08 @ 19:59:41
Postat av: Tabea Ermann

Man får tårar i ögonen när man läser detta.... det är inte rättvist och jag hoppas att din önskan om att han kommer tillbaka blir sann...

2012-07-08 @ 20:24:49
Postat av: Nova

Du har haft en stor inverkan på mig sedan jag hittade din blogg. Jag har sett upp till dig, och gör ännu mer nu, för att du framför allt skaffade barn och är en utomordentlig mamma. Jag känner dig inte men jag har fått ett hum om vem och hur du är som person och jag känner verkligen med dig. Jag gör det. Tycker det är jättetråkigt det som har hänt. Anledningen till varför jag skriver är för att kanske kunna skänka något ljus i mörkret. Det vill säga att jag ser upp till dig. Du verkar vara en fantastisk person. Jag tror på dig även om jag kan tänka mig, för förstå kommer jag nog inte kunna göra, att detta måste få livet att kännas både hopplöst och värdelöst.
Kram på dig.

2012-07-08 @ 21:33:12
Postat av: Matilda

Brukar läsa din blogg rätt ofta, har en son i samma ålder som din Leon. Kan inte ens tänka mig hur du har det.. Men tänk på att dina problem varar ALDRIG för alltid, det kommer att lösa sig!! Sänder många styrkekramar till dig.

2012-07-09 @ 19:48:10
URL: http://rosapistol.blogg.se/
Postat av: Matilda

Har läst din blogg sedan din son föddes, har en son i samma ålder.. Kan inte ens tänka mig hur du har det.. :( Lider verkligen med dig.. Men glöm inte att "inget varar för evigt inte ens dina problem".. Det löser sig alltid.. Sänder många styrkekramar till dig!

2012-07-09 @ 19:55:41
URL: http://rosapistol.blogg.se/
Postat av: Ika

Va tråkigt att höra :( hoppas det blir bättre, kram <3

2012-07-10 @ 15:59:58
URL: http://emelieeriika.blogg.se
Postat av: tove

åh jag blir så arg. hur kan man ens ha mage att vara så naiv som han är? man lämnar inte barn och tjej som dessutom är gravid. och känslor tappar man inte bara sådär, så de kunde han tänkt på tidigare. vilket töntigt as han är, glad att du slipper honom nu!

2012-07-10 @ 22:49:56
URL: http://tovediana.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback