Några glimtar ur vår vardag

2012-03-29 15:02:00 Vardagligt
» Kommentarer(0) «


Som många andra bloggare så tänker även jag bjuda på några glimtar ur vår vardag. Jag har ju inte lärt känna några människor här i Luleå än så våra dagar ser ofta likadana ut. Lite långtråkigt börjar det att bli men det funkar, jag får se om jag vågar mig iväg till någon öppen förskola och kanske träffa lite människor. Svärmor och svärfar duger dock rätt bra än så länge, hihi!

Vi börjar morgonen med att mysa i åtminstone en halvtimme i sängen. Mys för Leon innebär att snutta på mig medan jag halvsover vidare. Sedan är det bara upp att hoppa, på med ny blöja och ytterkläder och ge oss ut med vovven!

Nu har vi vaknat till liv och är redo för morgonpromenaden.



Sedan när vi kommer in igen så vankas det frukost.

Mamman får nöja sig med att dricka lite blåbärssoppa medan Leon sitter och äter sin gröt. Han är en evis liten kille och ska ha precis allt som mamma äter så innan han fått i sig gröten får mamman hålla ut.

Frukosten i magen och 2 bajsblöjor senare så leker vi en stund i vardagsrummet.


Sedan är vi trötta igen och det är dags för Leon att sova.

Halvöppna ögon när man sover så man har lite koll på vart mamma håller hus. Men hon ligger bredvid och ser gårdagens Big Brother, puh!


Ca två timmar senare har lillemannen vaknat igen och då leker vi en stund innan det är dags att gå ut med vovven igen.


Utomhus igen, och Leon ser alltid så allvarlig ut när han åker vagn :D


Istället för att gå hem igen efter promenaden så gick vi denna dag hem till Leons farmor. Hon har fortfarande kvar en jul-plinga bara för att Leon älskar den. Han skiner upp som en sol när man plingar i den, oavsett om han är grinig så ler han som ett tok.

Sedan tog jag inga fler bilder just den här dagen, som för övrigt var någon dag förra veckan. Men efter att vi varit hos farmor och lekt en stund, plus fått lunch i magen, så gick vi hemåt igen innan det var dags för nästa sovpass. Sedan var det full rulle tills kvällen kom och sa godnatt. Roligt va?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback