Smink

2012-11-23 15:39:21 Vardagligt
» Kommentarer(4) «


Tänk vilken skillnad smink kan göra. Jag hatar att gå ut utan smink, då känner jag mig naken och ful. Det viktigaste för mig är själva basen och ögonbrynen. Ögonbrynen gör i princip hela ansiktet tycker jag, men det är rätt jobbigt att stå och pilla med dom varje gång man sminkar sig. När jag var yngre så rakade jag bort dom och målade dit, det har gjort att dom inte växer ut på alla ställen längre. Man ser verkligen skillnad när jag fyllt i och inte fyllt i brynen, utan ser jag hemsk ut.
 

Kommentarer
Postat av: Sotnosen !

Snygg sminkning! Här blir det oftast lite mineralpuder och maskara bara. ;-)

Svar: Önskar att jag också kunde nöja mig med det, men jag trivs verkligen inte i "för lite" smink. :)
Sandra Karlsson

2012-11-23 @ 18:47:34
URL: http://lillgrodanskrypin.blogg.se
Postat av: Ruina - fyra barn under tre år

Fast dina ögonbryn syns i alla fall även utan smink. Jag ser helt.. cancersjuk ut utan ögonbryn. Av samma anledning som du antagligen, rakade bort dem förr i tiden.

Svar: Ja, jag har ändå relativt mörka ögonbryn som tur är. Det är inte kul att se ut att vara helt utan, fastän man "kämpat" länge med att spara ut dom :p Men något sånt tänkte man ju aldrig på när man rakade bort dom.
Sandra Karlsson

2012-11-23 @ 20:22:11
URL: http://ruina.blogg.se
Postat av: linda

du är lika fin utan som med smink tycker jag :D<3

2012-11-24 @ 18:24:58
URL: http://takethislife.blogg.se
Postat av: Karin

Superfint! Jag gjorde en sk kosmetidl tatuering av mina bryn men det börjar dessvärre korkad då nu ser färgen mer röd än brun/svart ut:-(

Jag undrar vilken sorts penna du använder?

Mvh Karin

Svar: Åh, vad trist. Jag har funderat länge på att göra en sån tatuering men inte skoj om det inte blir som man tänkt sig.
Jag kammar först brynen och sedan använder jag en liten, snedställt pensel och en brynskugga :)
Sandra Karlsson

2012-12-06 @ 19:35:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback