Tradera-shopping

2012-11-10 12:44:09 Vardagligt
» Kommentarer(6) «


En, enligt mig, väldigt söt outfit till min käre son. Och för att någon ska slippa påpeka eller fråga så kan jag säga att jag inte tycker att det är något konstigt med att en pojke har på sig rosa kläder. Jag är och kommer fortsätta vara öppen med alla färger, jag köper det jag tycker är fint. Jag uppmuntrar även all lek, oavsett om det ses som "tjejigt" att t ex leka med dockor eller vad nu det kan vara. Barn är barn, könet avgör inte vad man kan klä sig i eller vad man kan leka med. Punkt.
 

Kommentarer
Postat av: LILITH - boktokig mamma med Borderline

Jag älskar Tradera! Jag köper i stort sett alla trollens kläder där och säljer det urväxta.

Svar: Ja, det är väldigt smidigt och man kan göra mycket fynd. Jag köper och säljer både där och på Facebook :)
Sandra Karlsson

2012-11-10 @ 13:15:25
URL: http://lilith.se
Postat av: Amanda

Go Sandra!

2012-11-10 @ 16:53:52
Postat av: mariekarolina

Jag håller med :) Felicia har blått och bilar på flera plagg och gillar att leka med bilar framför dockor. Lite tråkigt att många väljer att begränsa sina barn bara för att "de är så", tänker främst på lek då. Sen tycker jag faktiskt att sån stark rosa färg är väldigt fin på pojkar :)

2012-11-10 @ 17:58:15
URL: http://mariekarolina.blogg.se
Postat av: Hannele

Jag håller med dig där! Det är bara färger och leksaker..vem bryr sig? ^^
Mina pojkar eller ja min yngsta han älskar att leka med dockor och jag uppmuntrar mina barn till att hey det är okej att leka med vadomsomhelst ^^
Dom är ju bara baaarn ;k

Förresten så blev köket jättefint! ^^

Svar: Precis :)Och tack!
Sandra Karlsson

2012-11-10 @ 18:51:16
URL: http://www.lillahannele.blogg.se
Postat av: Ika

Vilka fina kläder!
Ja det är så dumt det där. Även fast jag gillar färgen rosa så klär jag inte alltid min dotter i det och flera ggr när jag varit på stan och min dotter har blåa kläder på sig eller bara inget rosa på sig tror alla att det är en pojke. Så drygt att vissa än idag går efter färger, så sant som du skriver, barn är bara barn och det ska vi ju låta dom vara.

Kram :)

Svar: Många tror att Leon är en tjej också när han t ex har sin röda overall på sig. Och när jag berättar att han är en pojke så skäms dom nästan över att dom trott annat, som att det är något fel med att vara flicka.
Sandra Karlsson

2012-11-11 @ 09:07:11
URL: http://emelieeriika.blogg.se
Postat av: Ruina - fyra barn under tre år

Men Sandra! Du kan ju inte ha rosa på en pojk, han kommer ju bli BÖÖÖÖG! För det är tydligen det värsta som kan hända ens barn.. eller?

Svar: Haha, ja jag har hört den jag med. Hur man nu kan göra någon bög :p Och so what om han nu skulle bli det, det är ju ingenting jag kan påverka. Folk resonerar lite underligt ibland!
Sandra Karlsson

2012-11-11 @ 12:55:06
URL: http://ruina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback