Bofond och motion

2012-10-29 19:43:26 Vardagligt
» Kommentarer(3) «


Idag blev det en promenad till stan med Erica för att gå på Lulebo. Jag fyllde i blanketter för att utnyttja min bofond. Så inom snar framtid får jag nya golv i köket, hallen och i Leons rum. Jag beställde även tapeter till hallen och mitt sovrum, samt färg till köket, toaletten och förrådet. Längtar tills allt blir färdigt!
 
Jag har börjat ta tag i min vikt nu på senaste, lika bra att passa på nu när man tappar gravidkilona och blir motiverad av att se resultat på vågen. Jag och Erica har börjat vara ute och gå varje dag nu när Leon ska sova efter lunchen. Sammanlagt sedan i tisdags har vi gått nästan fyra mil, det känns riktigt bra. Och jag som sedan långt tillbaka har ätit en massa godis varje dag har slutat med det. Nu blir det en gång i veckan och inga mängder utan med måtta. Jag satte upp ett delmål att gå ner 3 kg på en månad, med start den 23 oktober och har hittills gått ner 1,5 kg. Så 1,5 kg till innan den 23 november borde man ju klara!
 

Leon har förresten blivit bättre nu, men hostan är kvar och verkar hålla i sig. Två nätter har han hostat tills han spytt och han har blivit väldigt mammig på senaste. Han sover ju sedan en tid tillbaka i egen säng och eget rum, det var längesen han sov med mig i sängen. Men imorse vaknade han och var fortfarande trött men ville inte somna om i sin säng, så jag tog in honom till mig och Lova och där somnade han om. Så jag låg mitt emellan mina två älsklingar och det var hur mysigt som helst.
 

Kommentarer
Postat av: Sotnosen!

Heja dig!

2012-10-29 @ 21:02:25
URL: http://lillgrodanskrypin.blogg.se
Postat av: LILITH - boktokig mamma med Borderline

Gud vad fiffigt med en bofond. Synd att inte vi har det här.

Svar: Ja det är väldigt skönt att det finns, och att dom som bodde här innan mig inte använt den ;)
Sandra Karlsson

2012-10-30 @ 09:53:55
URL: http://lilith.se
Postat av: Anonym

vad duktig du är! :)

Svar: Tack :)
Sandra Karlsson

2012-10-31 @ 17:10:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback