Pustar ut lite

2012-09-28 20:42:07 Vardagligt
» Kommentarer(4) «


Det märks att det är en stor omställning för Leon att det finns en till liten människa i våra liv nu, han har blivit en annan människa känns det som. Han har börjat slåss, dra i håret, rivas och bitas. Det spelar ingen roll vad eller hur man säger till honom och jag tycker att det är otroligt svårt att veta hur jag ska hantera det. Tålamodet testas några gånger om dagen kan man ju säga. Det märks också att det är pga Lova han beter sig så, för på morgonen när han vaknat så ligger hon oftast fortfarande och sover så jag och Leon får en stund för oss själva. Då när det bara är han och jag så är han "som vanligt" men så snart hon vaknar och jag hämtar henne så börjar han. Han vill ju garanterat ha uppmärksamhet, vilket han också får men tydligen inte tillräckligt :/ Jobbigast är nog att han ger sig på Lova och ska slå henne.

Jag hoppas att det här beteendet är övergående, att han bara behöver vänja sig. Det är ju klart att det är konstigt att någon till helt plötsligt ska ta min uppmärksamhet och att det inte bara är 100% fokus på honom längre.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Här är ett inlägg om den hela "nytt syskon" biten,; http://augustifamiljen.blogg.se/2012/september/om-dunungarnas-forsta-tid-tillsammans.html

2012-09-29 @ 07:29:48
Postat av: Tabea Ermann

Jag kan ju säga så : Liam har också börjat med att slåss, dra i håret på mig och Sven. Jag tror inte att det bara beror på Lova, utan det är fas att testa hur du reagerar i situationer. Liam är hur go som helst på morgonen, han är lugn och fin. När vi ska klä på oss så kan han bli arg och vill slåss. Det tolererar vi absolut inte!!! Det kan hända några gånger per dag, men det har blivit mindre, sen vi började att säga bestämt: " Nej!" Så nu var det över en vecka sen att han ens försökte.
Sen har Liam börjat hos dagmamman och det var otroligt hjälpsamt för oss. Han har blivit mera social och uppmärksam, leker själv längre stunder och kan sysselsätta sig själv. Har du funderat på att skola i Leon hos en dagmamma eller dagis?

Svar: Jag hoppas att det går över snart, även om man vet att trotsperioderna kommer bli fler. Dom kan dom små!
Jag ansökte om plats på dagis idag, så vi får se hur länge det dröjer innan han får en plats. Då kommer det bli 15 timmar per vecka eftersom att jag är föräldraledig. Men jag tror det skulle vara roligt för honom att få leka av sig lite på dagis och jag får chans att njuta lite av bebistiden :)
Sandra Karlsson

2012-09-29 @ 12:08:51
Postat av: Hannele

Det kommer att gå över :)

Så där var min äldsta när han insåg att lillebror växte och ville mer leka med honom och då passade han på att göra dumheter..men det gjorde han typ aldrig när han var en liten bebis utan det kom senare.

Idag så ja är det inge svartsjuka så..visst dom slås och bråkas som syskon gör och testar ens tålamod när dom båda hittar på någe djävulskap tillsammans ;)

Svar: Lova lär ge igen när hon blir större :p
Sandra Karlsson

2012-09-30 @ 13:42:45
URL: http://www.lillahannele.blogg.se
Postat av: Hannele

Ja det kommer hon nog att göra..sägs att tjejer är lite mer trosigare och envisare och argare :P haha..

Har en grannflicka här som är lika gammal som min yngsta och jävlar vad hon ger igen när någon pucklar på henne.
Min äldsta pucklade på henne 1 gång och då blev hon så arg så hon gav igen (jag hann inte se händelsen) och efter det så visar Kevin respekt för henne.
Albin har gett igen till Kevin några ggr (det kan man inte tro för att han är ärligt talat dumsnäll) men han har gett tillbaka och då har KEvin förstått ah..det gör ont, det är fel..

Men visst att slåss är ingen lösning på något men man hinner ju inte alltid fram till allt jämt, om du förstår vad jag menar :)

2012-10-04 @ 20:44:54
URL: http://lillahannele.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback