Uppdatering om inskolningen

2013-02-26 22:10:01 Vardagligt
» Kommentarer(1) «


Hej på er. Jag har fortfarande inte gjort videoinlägget där jag ska svara på era frågor, det kommer! Det var visserligen inte särskilt många, men jag kommer svara på dom ändå. För att det inte ska bli världens kortaste videoklipp så kan ni ju gärna komma med fler frågor så det blir lite roligare!

Igår började andra veckan av Leons inskolning. Vi började att leka utomhus och sedan gick jag in, utan Leon, för att dricka kaffe. Han fortsatte leka på ute och blev inte ledsen något. Efter det kom alla barnen in och det blev dags för lunch. Leon äter med en helt annan aptit på dagis och har ett väldigt mycket bättre bordsskick där än hemma. Hemma äter han aldrig sallad eller grönsaker, på dagis däremot går allt ner.
Sedan försökte jag lägga mig med honom så han skulle få vila. Det slutade dock med att vi klädde på oss och gick hem, han härjade bara så det kändes lönlöst.

Idag däremot var både en sämre och en bättre dag. Han var väldigt ledsen när vi var ute och blev ännu mer ledsen när jag gick in utan honom. När han sedan kom in igen så var han jätteglad igen. Han är en helt annan unge inomhus än utomhus på dagis. Inne är han nöjd i stort sett hela tiden medan han utomhus är bekymrad över något.
Idag fick fröken testa gå och lägga sig med Leon medan jag var i ett annat rum. Det visade sig att vi råkat få med hans napp hem igår och jag hade ingen fler med mig, så vi trodde att det skulle gå åt skogen helt ärligt. Men Leon gick tillsammans med fröken och la sig. Hon sjöng för honom och strök honom i ansiktet. Inget gråt eller något motstånd från hans sida och efter en stund så sov han. Både jag och fröken blev chockade! Och jag blev såklart stolt som en tupp.

Imorgon är det tänkt att jag ska lämna honom där för första gången. Det är med blandade känslor. Jag är verkligen väldigt blödig när mina barn är ledsna, det är bland det jobbigaste jag vet och jag försöker undvika det så långt det går. Men jag vet att när Leon väl har roligt med kompisarna på dagis så har han verkligen roligt. Blir han ledsen så är det för att det såklart är en omställning för honom men jag vet ju att det är övergående. Jag tror att han kommer uppskatta tiden på dagis när han kommit in i det lite mer! Min stora, lilla kille <3


Kommentarer
Postat av: Ruina - fyra barn under tre år

Jag vet inte vilka frågor som ställts tidigare, så jag kanske upprepar, men hur tänker du kring framtiden med jobb/utbildning? Hur ser planerna ut?

2013-02-27 @ 22:00:15
URL: http://ruina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback