Svar på kommentar

2010-10-13 21:13:27 Svar på kommentarer
» Kommentarer(4) «


Evelina om MVC-besöket: Byt barnmorska direkt om du inte trivs! Henne ska du ha genom hela graviditeten och det är viktigt att man känner sig trygg med denne. :)

Jag gjorde ultraljud i v 6 (5+5) och såg en liten skugga. Man ser inte hjärtat slå har jag för mig. Det är bara att bita ihop genom en gynundersökning. Det är trots allt bra att ha gjort dem :) Och om åtta månader ligger du med benen i vädret och tänker inte alls på att det är pinsamt ;) Lycka till! Synd att inte pojkvännen kunde bli med dig. Det är skönt att ha med sig partnern på barnmorskebesök och såna saker så han blir lika delaktig. Så var det inte för mig då min sambo jobbade i norge under veckorna sista halvåret av graviditeten. (Slutade innan bebben var född och kom tillbaka till sverige då).

Svar: Jag har tänkt ge henne en chans till för att se om det bara berodde på en dålig dag eller om hon verkligen är sådär sur och oengagerad ^^
Okej, i vecka 7 ska det iallafall vara möjligt att se hjärtaktivitet så det är ju bara att hålla tummarna. Ska försöka få en tid nästa vecka, för då går jag in i v7. Och jag hoppas verkligen att min pojkvän kan följa med, att han är delaktig tycker jag är lika viktigt som att jag själv är det. Har du ingen blogg föresten? :)

Kommentarer
Postat av: Evelina

Hihi, ett inlägg bara till mig ;) Jag har ingen blogg. Hade det i en månad men det var inget för mig så jag la ner den. Tänk på att de kan mena att man ser hjärtaktivitetet när du gått klart vecka 7 (alltså går in i v8) för så brukar det va på rätt många sidor. Jag vet inte själv hur det är riktigt :)



2010-10-13 @ 22:28:48
Postat av: 16 år & gravid ♡ Tävla om bloggfråga!

Fick också en barnmorska som jag inte riktigt gillade, hon var i för sig inte otrevlig och sur men påpekade ofta att jag var tvungen att bli vuxen och att det är MITT barn och INTE någon annans. Suck..



Tänkte göra precis som du ge henne en chans till. Kanske har hon fått sagt det hon ville ha sagt och blir trevligare nästa gång. ^^

2010-10-14 @ 00:54:34
URL: http://meino.se
Postat av: 16 år & gravid ♡ Tävla om bloggfråga!

Lycka till också föresten! och Grattis!

2010-10-14 @ 00:54:45
URL: http://meino.se
Postat av: Jessica ♥ Gravid

SV: Ja det kändes som man stod stilla i 3veckor så det var lite trist!

Okej, men då förstår jag. Hoppas allt går bra denna gången, håller tummarna :)

2010-10-14 @ 11:55:46
URL: http://lovelyeverafter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback