Vecka 9

2010-11-02 08:48:00 Gravid med Leon - Vecka för vecka ♥
» Kommentarer(2) «



(8+0)

Kroppen: Tandköttet blir uppmjukat och kan därför bli mer lättblödande, var därför extra noga med tandborstningen. Olika graviditetshormoner påverkar dig, man kan fortfarande känna sig trött och illamående, men det brukar gå över om några veckor. En del kvinnor har små blödningar tidigt under graviditeten, det är inte ovanligt att det sker när mensen brukade komma. Det kan bero på alla hormonförändringar och på att slemhinnorna i kroppen blöder lättare när man väntar barn. Om blödningen skulle göra ont ska du söka hjälp.

Embryot: Embryot är nu stort som jordgubbe, cirka tre centimeter och fötterna är cirka två millimeter stora. Halsen tar form och käkarna är färdigutvecklade. Munhåla och näsa förenas, öron och näsa kan nu ses och ansiktet börjar totalt sett få mänskliga drag. Känseln utvecklas och embryot kan redan nu få hicka ibland.

Egna tankar: Ärligt talat så känner jag mig inte gravid längre, två dagar kvar till VUL så vi får se hur bebis mår. Jag hoppas så mycket, kanske alldeles för mycket. Nu under tapetseringen av lägenheten så har jag gått runt och planerat ut hur det ska se ut i sovrummet med spjälsäng, skötbord osv. Jag vill så gärna ha detta barn, vårt barn. Det är jobbigt att gå runt och vara nervös, men till största del så försöker jag att inte tänka så mycket på allt. En dag i taget, men nu när VUL närmar sig då börjar tankarna bli flera.

Kommentarer
Postat av: Jessica ♥ Gravid

Grattis till en ny vecka!

Skönt att ni snart får gå på VUL :)

2010-11-02 @ 12:30:27
URL: http://lovelyeverafter.blogg.se/
Postat av: Jennie

Grattis till bebisen :) Hoppas allt är som det ska och att det kommer gå bra under graviditeten.. Att sova mycket är bara positivt, man behlver det för att klara alla hormoner..

2010-11-05 @ 17:36:20
URL: http://jenniezen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback