Förbannad och besviken.

2010-10-29 14:12:44 Vardagligt
» Kommentarer(5) «


Den ena dagen blir värre än den andra. Igår skrev min storebror till mig och frågade om jag var gravid, han bor mer än 60 mil bort så hur han fått reda på det kunde jag inte förstå. Men då visar det sig att en tjejkompis jag berättade det för dagen efter att jag plussat har gått och sagt det vidare, och har det kommit så långt som till min bror så vill jag inte ens veta hur många till som vet om det.
Jag blir så jävla besviken, är det verkligen en grej man går och pratar och berättar om? För mig och min pojkvän är ju det här jättespeciellt och något vi själva vill dela med oss av, vi vill inte att folk ska få reda på det från annat håll än oss. Det här betyder att vi måste berätta det nu, innan något skvaller kommer fram till t ex mina föräldrar. Jag är för fan bara i vecka 8, jag är inte redo att berätta det än, jag vet ju inte ens om bebis mår bra eller om det kommer att gå bra.

Nu vet jag iallafall att man inte kan lita på folk, fan vad besviken och ledsen jag är. Jag ska hur som helst försöka vänta med att berätta för mina föräldrar tills efter vul:et på torsdag nästa vecka. Min pojkvän har redan berättat för sina föräldrar, hej och hå. Jag är inte redo för att det ska komma ut än, men nu är det för sent.

Matilda om MVC-besöket:
Varför ska du göra ett vul? Ultraljud är strålning och det är inte bra att utsätta ett foster för det i onödan. Ett rul i v18-19 räcker väl?

Svar: Jag ska göra ett vul för att jag har fått ett missfall för ungefär ett halvår sedan och jag vill veta så att allt är okej för att lugna oron. Samt så verkar du inte ha läst på särskilt mycket om du påstår att fostret tar skada och att det är onödigt. Är det därför vissa får göra ett tiotal ultraljud under sin graviditet? Hade det varit skadligt hade man inte fått göra något heller, och speciellt inte så många som vissa gör. Hade jag vetat att jag riskerade att få missfall eller liknande av att göra ett ultraljud så hade jag självklart inte gjort det, men så är inte fallet.

Kommentarer
Postat av: Evelina

Gud vad tråkigt. Men så är det alltid. "lova att inte berätta för nån, för det här fick jag egentligen inte säga" du vet. Jag tycker du ska berätta för dina föräldrar på en gång fastän du inte känner dig redo. Det är mycket bättre att dom får reda på det från dig än genom nån annan.

2010-10-29 @ 16:55:27
Postat av: Evelina

ps. Tycker du ska skälla ut denna tjejen som berättade också. Ett barn är det finaste man nånsin får och det är föräldrarnas lycka att få berätta om det.

2010-10-29 @ 16:56:23
Postat av: Matilda

Det var bara vad min bm sa till mig..

2010-10-29 @ 21:10:53
Postat av: Therese med Clara

Fy vad dåligt! Klart man vill berätta det själv. Hoppas allt går bra på vul nästa vecka =)

2010-10-30 @ 00:08:31
URL: http://kossanshandarbete.blogg.se/
Postat av: Maggie

shit, sådanna vänner är stenar inte diamanter! ta hand om dina diamanter i stället! dom är mer världa. jag vet hur jobbiga tankar kan vara... även om vi inte känner varandra så bra längre så har du ju kanske kolla min blogg lite när du svarat på komentarer, jag fick ett missfall när jag var 14år.. min mamma fick veta det i måndags...

det är viktigt att säga jobbiga saker på en gång. nu vet jag att du berättat för dina föräldrar eftersom det syns, men till framtiden..

föräldrar förstår mer än vad man tror...

kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback