Vecka 7

2010-10-19 08:49:53 Gravid med Leon - Vecka för vecka ♥
» Kommentarer(3) «



(6+0)
Kroppen: Man kan känna sig illamående på grund av hormonerna och ha lite molande värk
i underlivet, vilket är helt normalt. Sömnen kan rubbas, ofta beroende på att man måste man gå upp för att kissa. Magen kan kännas uppblåst på grund av att tarmarna arbetar långsammare. Vissa har redan ökat i vikt, men har du problem med illamående och kräkningar är det inte ovanligt att du istället har minskat i vikt. Det kan hjälpa att äta något litet innan du kliver upp ur sängen och att äta många små måltider.

Embryot: Embryot är nu en centimeter långt. Handled och fingrar skapas och händer och fötter kan urskiljas som små paddlar. Ansiktet börjar ta form och ögonen kan ses som små fördjupningar. Inne i huvudet finns det något som liknar blåsor, det ska senare bli hjärnan. Här kan man med ultraljud se embryots hjärtaktivitet.

Egna tankar: Jag börjar känna mig mer gravid nu, illamåendet håller i sig och det känns på ett sätt bra att äntligen fått ett riktigt graviditetssymtom. Precis som tidigare så hoppas jag så gärna att bebis vill stanna hos oss, jag vill inte behöva gå igenom ett missfall igen. Det skrämmer mig att jag fick missfall i vecka 7 sist, och det skrämmer mig ännu mer att det är så länge kvar innan vecka 12 är förbi. Som jag sagt tidigare, man slutar nog aldrig att oroa sig. Bäst är att försöka låta bli att tänka på det, och på dagarna funkar det faktiskt ganska bra.

Kommentarer
Postat av: Sarah

Grattis :9 Förstår inte hur du vågar gå ut och berätta att du är gravid, allt kan ju hända, Men hoppas allt går bra iaf och att du inte mår allt för dåligt :)

2010-10-19 @ 09:01:15
URL: http://styleofsarah.blogg.se/
Postat av: zaida

Hej!



En mysdress är ett måste i vinter- och höstkylan. Därför startar jag en tävling i samarbete med Missbella.se där du kan vinna en valfri mysdress. Gå in på min blogg och delta ;)

2010-10-19 @ 09:06:46
URL: http://zaida.devote.se/
Postat av: Linn

Kika in mina tävlingar i min blogg :) http://linnlagerskog.blogg.se/category/tavlingar.html

2010-10-19 @ 09:13:12
URL: http://linnlagerskog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback