Handlat

2011-04-03 17:13:23 Vardagligt
» Kommentarer(8) «


Tjohej. Vi har varit och handlat med min mamma idag, så nu är kyl, frys och skaferi någorlunda fullt igen. Känns skönt att veta att man har något att tugga på när man blir sugen ;) Och jag behöver inte gnälla över att jag inte vill dricka vatten heller, för nu har vi laddat upp.







Nej vi är inte alls beroende av läsk i det här hemmet, eller vänta.. För övrigt längtar jag tills jag får dricka Red bull igen, det är ju så jävla gott!

Kommentarer
Postat av: Cherie Mårtensson - I väntan på liten

Alltid skönt att handla så man vet att där är massa att tugga på när suget kommer fram :) Själv har jag beroende på mjölk så här går några liter om dagen ;)

2011-04-03 @ 18:10:14
URL: http://cheriemartensson.webblogg.se/gravid
Postat av: Tina - Minnas mamma

Jag trodde jag skulle få dricka red bull direkt efter förlossningen, men på brukarna står det att man inte ska dricka det om man är gravid ELLER om man ammar. BESVIKELSE! Men en liten klunk har jag tagit ändå... ^^



Du har verkligen något att se fram emot! Innan jag hade fött sa en tjej som precis fött barn att hon nästan var lite avundsjuk på mig som hade den underbara förlossningen framför mig. Väl under förlossningen förstod jag inte alls vad hon snackade om - det var så himla kämpigt att föda barn! Hur kunde hon vara avundsjuk på det? Och när jag inte fick någon bedövning heller, fy så kämpigt det var.

Men efteråt... Åh! Jag förstod precis vad hon menade! Det är underbart att föda barn! Jag vill göra det om och om och om igen :D Det gör jätteont och det är verkligen jättejobbigt, men det är värt det. Kärleken man känner för sitt barn gör att man kan föda om och om igen :) Även utan bedövning! Jag ska försöka föda nästan utan EDA också - man känner på ett helt annat sätt hur kroppen jobbar! Det är så coolt.



Du har något jätteunderbart framför dig!! Du kommer klara förlossningen galant! Börjar du bli nervös? :)

2011-04-03 @ 19:18:15
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Namnam! Cola zero i mitt hjärta. Haha. Såg en på En unge i minuten i måndags så var det en mamma som drack energi dryck under förlossningen till och med :s läser man inte på burkarna man klunkar i sig?

2011-04-03 @ 19:51:48
Postat av: Sandra, Colins mamma

Tack! Det är liksom kort och mjukt att säga Colin. Sen är det roligt att inte ha ett allt för vanligt namn. Ni hittar säkert på något bra. Vad gott med massor av läsk :)

2011-04-03 @ 20:53:08
URL: http://sandrahupdate.blogg.se/
Postat av: Elin - Gravid v.31

Åh, redbull ja! Kommer att dricka det typ direkt efter förlossningen ;) Är så sjukt gott ju!

2011-04-03 @ 22:08:53
URL: http://summermom.blogg.se/
Postat av: Carin

mmm blir törstig av detta inlägg ;)

2011-04-04 @ 00:25:58
URL: http://nursen.blogg.se/
Postat av: Jessica ♥ mamma till alicia ♥

Jag är också beroende av läsk haha. Innan var det mest coca cola men eftersom jag itne ville dricka det allt för mkt under graviditeten så blev det all möjlig sort :P Men fy va gott det är :D



Har också varit sugen på energidryck länge nu, men det är inte direkt bra att dricka när man ammar heller :o

2011-04-05 @ 16:08:10
URL: http://lovelyeverafter.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Dricka läsk är gott, men man bör nog kanske inte vara beroende och dricka för mycket. Speciellt inte om man är gravid. Dels så blir tänderna svagare när man är gravid då bebisen tar all kalcium med mera pkus att du skapar ett onödigt blodsockervärde hos din lille krabat i kistan..

2011-04-06 @ 16:51:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback