Toppdendag!

2011-12-12 16:37:10 Vardagligt
» Kommentarer(1) «


Idag har varit en ovanligt bra dag och jag känner mig på superbra humör!
Jag vaknade av att bus-Leon låg och drog mig i håret och surrade för fullt. Vi låg kvar i sängen i en halvtimme sedan gick vi upp och åt frukost tillsammans. Eller ja, Leon fick två små brödbitar med leverpastej på som han smaskade i sig och tyckte att det var jättegott. Det var så mysigt att sitta tillsammans och äta frukost :)

Efter det så fick Leon ett bad i diskhon eftersom att han bjöd på ett lite väl stort lass i blöjan. Tur att skrutten älskar att bada! Efter det så fick Leon göra det bästa han vet, amma, innan jag lade honom i SIN säng och han skulle sova en stund. Duktiga killen somnade efter en stund och gjorde mamma stolt!

Jag har även hunnit med att dammsugit och skurat hela lägenheten, diskat lite, tvättat två maskiner och vikt undan ren tvätt. Leon sover just nu för andra gången idag i sin egen säng och jag tycker att han är jätteduktig. Nu väntar jag på att få höra ifrån Christoffer om när han slutar idag så jag vet om jag ska göra någon mat själv eller om jag ska vänta på honom.

Någon fler som känner sig på topp idag? :)

Kommentarer
Postat av: Marre

Sv: kul att höra att du verkat var nöjd än så länge med vagnen. Tror det får bli en sån till våren när Karl börjat gå och vill sitta framåtvänd.



Jag är också på topp idag för Karl tog sovmorgon til 05 ;) Karl var precis likadan när jag ammade honom: han vaknade flera gånger varje natt och som du skrev så är det ju amning inte bara mat utan också ett sätt att vara nära. Tänder och utvecklignfaser brukar vi "skylla" på när Karl sover stökigt om nätterna. Min bvc-sköterska sa att bebisarna brukade bli lugnare på nätterna när de äter riktig mat och får välling eftersom de håller sig mätta längre. Vet inte hur vetenskapligt belagt det är, men för oss var det verkligen så! Även om det då och då kommer jobbiga nätter.



Och det är tillåtet att klaga på att inte få sova, man blir ju knäpp av att inte få sova. Men man älskar ju sin lille guldklimp lika mycket ändå =) Hoppas du får några bra tips i boken!

2011-12-12 @ 20:23:02
URL: http://familjencullin.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback