Mjölkfritt

2011-07-22 12:01:23 Leon 0-3 månader ♥
» Kommentarer(11) «


I förrgår började jag med att äta helt mjölkfritt för att se om Leons magont försvinner. Han har nämligen haft ont i magen i flera dagar och skrikit otröstligt vilket är väldigt jobbigt både för mig, Christoffer och Leon själv. Det är väldigt svårt att veta vad man kan äta då det är mjölk i nästan allt, och nu pratar vi inte att det bara är att köra laktosfritt utan det ska inte innehålla något som helst mjölkprotein. Inte ens en buljongtärning kan jag ha i maten, så då fattar ni vad jag menar med att det är mjölk/mjölkprotein i allt.

Jag ska ringa BVC på måndag och höra om man på något sätt kan kolla upp om han verkligen är allergisk, för om han inte är det så återgår jag gärna till min normala kost. Det är inte roligt att ha god yoghurt, bröd, bullar och annat man vill äta i kylen ^^ Och om han nu skulle vara allergisk så kommer jag få äta mjölkfritt tills dess att jag slutar amma, vilket jag inte tänkt att göra än på några månader. Snacka om att jag kommer uppskatta alla mjölkprodukter mer sedan då!


Min frukost numera. Havregryngröt med havredryck, proviva och hårt tunnbröd utan smör med skinka.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har ni provat Minifom droppar? Om inte, prova det! Funkar väldigt bra vid magont

2011-07-22 @ 13:07:43
Postat av: Anonym

Om ni vill testa och se om det går bättre utan

Mjölk så kan man ju ge honom speciell ersättning utan mjölkprotein och pumpa ut mjölk under tiden för att hålla igång mjölkproduktionen :)

2011-07-22 @ 15:06:12
Postat av: Anonym

Om ni vill testa och se om det går bättre utan

Mjölk så kan man ju ge honom speciell ersättning utan mjölkprotein och pumpa ut mjölk under tiden för att hålla igång mjölkproduktionen :)

2011-07-22 @ 15:07:57
Postat av: lotta

choklad och Läsk är de som orsakar mest magknip.

Jag kan inte ens dricka en burk cola eller äta litet choklad :( visst fuskar jag ibland med de märks..

Pröva vara utan i 1vecka annars och se.

Även vindruvor, lök och starkmat.

2011-07-22 @ 15:13:26
URL: http://levamedliten.blogg.se/
Postat av: Elin - Mamma till My

Stackars liten, hoppas han inte är allergisk.

2011-07-22 @ 22:23:08
URL: http://mysansfamily.blogg.se/
Postat av: Liinda - Gravid ♥

Jag är själv mjölkalergiker så jag vet vad du menar att inte få äta det mesta.. Här är en jätte bra sida med en massa recept och info www.mjolkfri.com

Kanske är till någon hjälp =)

2011-07-23 @ 12:31:21
URL: http://liiiindhaa.blogg.se/
Postat av: Angelica vecka39

Åh, jag som tycker det är jobbigt nog att vara laktosintolerant (liksom sonen) . Hoppas det inte är proteinet eller sockret !

2011-07-23 @ 18:08:36
URL: http://tweju.blogg.se/
Postat av: lotta

sv: du kan ju pröva vara utan ramlösa några dagar och se om de blir bättre ( MINST 2-3 dagar)

om de inte hjälper med mjölkfritt.

2011-07-23 @ 18:28:42
URL: http://levamedliten.blogg.se/
Postat av: Claudia Amanda

Det finns möjlkfritt mjukt bröd också, sånna där polarkakor är mjölkfria och är ju goda. Äter dom eftersom jag inte tål mjölk. :)

2011-07-24 @ 22:42:08
URL: http://claudiaamanda.webblogg.se/
Postat av: valeria<3 Mamma till prinsen Williot!

Jag äter ju helt mjölkfritt också, min plutt får så himla ont i magen då mamman intar mjölk. Jag tycker inte heller det är något jobbigt med att ta bort mjölkprodukterna, det finns så himla bra ersättningsproduker..

Hoppas ni får någon ordning på lillemans mage.

Såg att ni använder dropparna, fungerar det? Vi har än så länge inte behövt dom, räkte med att ta bort mjölken här! :)

Kram

2011-07-26 @ 09:38:16
URL: http://valeriawikner.blogg.se/
Postat av: Therese

Hej!



Min storaryster tog bort allt mjölkprotein när hon ammade sin son och hans magont försvann helt efter det =) men han har inte mjölkallergi nu ändå, utan det var nog bara att magen inte var mogen nog att smälta mjölkproteinet.. hennes dotter är dock väldigt allergisk mot mjölk fast hon inte fick ont i magen när hon ammades så det behöver inte hänga ihop..

2011-07-27 @ 12:54:54
URL: http://hayal.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback