Väntan

2012-08-09 22:00:14 Vardagligt
» Kommentarer(4) «


För några veckor sedan ansökte jag om förtur till en lägenhet pga separation och fick det beviljat. I det område jag bor nu har jag förtur till en lägenhet på 3rok, förutsatt att det finns någon ledig. Varje vardagsmorgon kl 9 släpps det lägenheter på Lulebos hemsida så ni kan ju gissa vad jag gör vid den tiden varje morgon. Jag blir lika besviken varje gång jag ser att det inte kommit upp något och tänker "jaha, bara att vänta tills imorgon då" i hopp om att det kanske kommer någon då. Man kan ju aldrig veta när det dyker upp någon, det kan hända imorgon, på tisdag eller om någon vecka. Det är hur som helst jobbigt att vänta och inte veta. Även om det oftast är 3 månader till inflyttningsdatumet från det att en lägenhet läggs ut så skulle det ändå kännas bättre att veta att man faktiskt har ett eget boende från och med ett visst datum. Det är stressande att inte ha full koll, att inte veta hur länge jag blir kvar i den här lägenheten innan jag får börja på nytt i mitt egna hem med mina barn.

Bara att fortsätta vänta.. Imorgon kanske det dyker upp något! Annars blir det en lång väntan igen eftersom att det är helg.


Kommentarer
Postat av: Lilla familjen

Hoppas att du hittar någon lägenhet! Kram (:

2012-08-09 @ 23:22:32
URL: http://www.TweJu.blogg.se
Postat av: mammaTEA

Förstår att du vill hitta något snabbt b

2012-08-10 @ 02:00:19
URL: http://Mammatea.se
Postat av: Jenny

Det ligger ju 2st 3or ute på mjölkudden? :)

2012-08-10 @ 10:24:55
Postat av: Lillgarden

Väntan är aldrig kul.. man vill helst att det ska ske DIREKT! Hoppas du slipper vänta allt för länge...

2012-08-11 @ 15:45:15
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback