6 månader

2012-01-03 22:47:55 Leon - 6-9 månader ♥
» Kommentarer(2) «


Jag har ju glömt att skriva här att vår älskling blir 6 månader idag. Tänk att tiden går så fort? Från en pytteliten bebis som älskade att ligga i famnen till en större bebis som inte alls vill ligga i mammas famn.

Lite små punkter på vad Leon kan/gör vid 6 månader:

- Kan sitta själv, långa stunder men ibland råkar han välta så man får hålla lite koll på honom.

- Får smaka på det mesta vi äter, tycker mest om att hålla i saker själv som man kan äta på. Smörgåsrån med lite messmör på är en favorit.

- Ammas för fullt, mest på natten tyvärr.

- Sover inget vidare. På dagen blir det 2-3 gånger i ca 30-40 minuter per gång. På natten vaknar han i genomsnitt 1-2 gånger per timme och kan bara somna om genom att snutta på mina bröst.

- Sover med oss i sängen, enklast för mig med tanke på hur ofta han äter.

- Vill bli underhållen hela tiden och gillar allt som rör sig, blinkar och låter.

- Har storlek 74 i kläder

- Rullar från rygg till mage och tillbaka.

- Tycker inte om att klä på sig, men att klä av sig är desto roligare. Speciellt om man kittlar honom under armarna och på magen samtidigt, då skrattar han hysteriskt.


Kommentarer
Postat av: Julia

Hej! Äter han verkligen vid varje tillfälle på natten eller snuttar han bara? Jag har samma dilemma här hemma, min dotter vaknar ofta men vill bara snutta 1-2 min och somnar om sen. Har sen några dagar har jag börjat natta och försöka ha henne i egen säng, på så sätt vaknar hon inte lika ofta, känner inte lukten lika lätt från tutten då tror jag. Ett tips kanske..? Eller har du testat det? Gick sådär i början men verkar gå bättre o bättre nu..

/Julia

2012-01-03 @ 23:21:55
Postat av: Tea

Grattis till 6 månader!

2012-01-04 @ 13:48:59
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback