Bajsprat

2012-01-27 18:24:30 Leon - 6-9 månader ♥
» Kommentarer(3) «


När man har barn så tycker jag att det är tillåtet att prata om bajs, därför tänkte jag göra det nu!

Jag ville bara berätta att Leon bajsade på toaletten för första gången igår, stolt mamma! Vi satt vid matbordet och Leon åt, sedan såg jag att han började ta i så då tog (läs slet) jag upp honom ur stolen och sprang till toaletten. Jag öppnade bodyn och tog av honom blöjan och sedan satte jag honom på toaletten. Till en början var det massa spännande saker att titta på men efter några minuter slappnade han av och det brakade lös.

Idag gjorde han det också, och även denna gång var det mitt i maten ^^ Jag ska försöka så gott jag kan att låta honom göra sina behov på toan istället för att alltid göra i blöjan. Det är mycket enklare för honom att få ut allt när han sitter på toaletten än om han t ex sitter på golvet. Sedan slipper ju jag byta bajsblöja också! Jag tror även att det är bra om dom får vänja sig tidigt, förhoppningsvis blir kampen om att bli av med blöjan inte lika stor sedan när man väl ska börja med det.

Kommentarer
Postat av: Ida - mamma till Hugo

Haha.. kul det måste jag testa! :D

2012-01-27 @ 18:57:35
URL: http://frandagett.blogg.se/
Postat av: Jessica (tävling i min blogg)

Klart man får prata bajs! (om man inte sitter i ett ätande sällskap!) Vilken liten goding du har där=))

2012-01-27 @ 19:09:03
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Postat av: Marre

Så brukar vi med göra. Smidigt för både oss och Karl. Precis som du skrev blir ju toan något naturlig och inget konstigt när det sen är dags att vänja dom av med blöjan. Och bajsprat - jag har aldrig pratat om lika mycket om bajs som jag gör nu sen jag blev mamma, haha!



Kläderna kom idag, jättefina! Tack!

2012-01-27 @ 20:24:10
URL: http://frucullin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback