Fredag den trettonde

2012-03-09 07:31:42 Vardagligt
» Kommentarer(1) «


I tisdags var jag på inskrivning hos barnmorskan. Jag är väldigt nöjd med henne och hon var hjälpsam på alla tänkbara sätt. Vi pratade lite om förlossningen med Leon och den har jag inte velat prata så mycket om förut. Egentligen skulle jag ha träffat en av barnmorskorna som förlöste mig för att prats igenom förlossningen då den räknas som dramatisk. Men jag klarade inte av att göra det utan har istället försökt gömma undan allt.

Nu ska jag ju föda barn igen och det drar upp alla dom här känslorna kring en jobbig förlossning igen. Så vi bestämde tillsammans att jag ska ta med min förlossningsjournal nästa gång och vi ska prata om den i min egen takt. Hon sa även att hon inte kommer "släppa taget om mig" så jag ska försöka att inte oroa mig något inför en till förlossning.

Det jag egentligen tänkte skriva i detta inlägg var att jag även bokat tid för rutinultaljud. Fredag den 13e april har vi fått tid, vilken dag va? Först sammanträffadet med "666" (plussade med Leon den 6e, den här gången plussade jag den 6e och enligt sista mens är bebis beräknad till den 6e) och nu får vi tid fredag den trettonde. Vad ska detta betyda?


Kommentarer
Postat av: tove - mamma till EMILIO

Vad spännande med RUL! Ska ni ta reda på kön? :)

2012-03-10 @ 12:37:37
URL: http://tovediana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback