Cykelvagn

2014-08-08 22:43:14 Vardagligt
» Kommentarer(2) «


För två veckor sedan beställde jag en cykelvagn till barnen som äntligen har kommit. Leveransen hade blivit försenad av olika anledningar men nu är den som sagt på rätt ställe. 
Lova hjälpte mig att sätta ihop den ikväll, Leon hade redan somnat. Så snart däcken åkt på så parkerade Lova sig i vagnen och nästan vägrade att kliva ur efter det. Vi testade den lite snabbt ute på gården, jag fick cykla fram och tillbaka flera ggr och Lova blev sur så fort jag stannade. "Nä, cykla då mamma!" sa hon. Till sist så somnade hon, så jag tar det som att den är godkänd. 

Jag gissar att Lova kommer börja prata om den så fort hon stigit upp imorgon och jag hoppas Leon är lika taggad på att åka en sväng han med :) 






Kommentarer
Postat av: M

Du skrev förut att du inte hade råd att vara hemma pga pengar. Tacka fan för det när du shoppar så mycket som du gör. Jag - och flera med mig - undrar givetvis hur du har råd med allt?! Snacka om felprioriteringar och onödigt gnäll..

Svar: Det är ganska enkelt att räkna ut varför jag inte har råd att vara hemma. CSN är flera tusen i inkomst och utan det skulle jag helt enkelt inte ha råd. Att jag har råd att shoppa eller inte har faktiskt ingen betydelse i frågan. Jag har råd eftersom att jag har CSN. Utan det hade jag varken haft råd att leva eller shoppa.
Det kan jämföras med någon som jobbar och får lön. Man använder lönen till vad den räcker till, att leva och sedan vad man vill lägga det som blir över på. Slutar man jobba får man ju dock ingen lön och då kan man göra varken eller.
Tycker att det var en hemskt spydig kommentar!
Sandra Karlsson

2014-08-08 @ 23:13:15
Postat av: Csn

Hur mycket får du ut per månad av CSN? Hur mycket bidrag från socialen? Hur hög hyra osv?

Svar: Haha, Jimmie Åkesson var det va.
Jag får inga socialbidrag och min hyra ligger på ca 6000kr.
Sandra Karlsson

2014-08-14 @ 16:18:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback