Älskade hund

2011-06-25 21:18:29 Vardagligt
» Kommentarer(7) «


Det är verkligen tur att jag har min älskade Hugo, tänk vad långtråkiga mina dagar hade varit annars. Längtan efter bebis är stor och det är jobbigt att vänta men min vovvsing gör det mycket enklare. När det väl blir dags för att åka till förlossningen och jag får lämna bort Hugo i några dagar så kommer jag sakna honom enormt mycket. Har redan dåligt samvete över att jag snart ska lämna bort honom.
Sedan vet man ju inte hur han kommer att reagera på bebisen heller, han kanske känner sig bortglömd och börjar må dåligt. All min tid kommer ju i princip att gå till bebisen men jag ska försöka låta Hugo vara med så mycket som det bara går, det sista jag vill är att han ska känna sig bortglömd och ersatt.

Och nu får folk tycka att jag är löjlig som oroar mig över det här, man kan inte jämföra sin hund med sitt barn det vet jag. Men hur löjligt det än låter så finns det inga ord som kan beskriva hur mycket min hund betyder för mig och hur mycket jag älskar honom. Skulle vårt "band" på något sätt slitas ut så skulle jag bli enormt ledsen, så jag hoppas verkligen att han kommer att acceptera bebisen.




Kommentarer
Postat av: Magda - Mamma till Elliot

Jag fattar precis hur du menar, ens husdjur är ju som ens lilla barn typ ju. Så kändes det för mig iaf! Han kanske blir lite svartsjuk först, men han vänjer sig säkert! Våra katter var rädda för Elliot i början men det gick över efter ett par dagar :)

2011-06-25 @ 23:00:37
URL: http://momalicious.se
Postat av: Felicia - 18 år & lyckligt gravid

Jag är till 100% på din sida! Jag har också en hund som står mig så otroligt nära, som jag har ett så grymt starkt band till så det går inte att förklara. Som du själv säger kan man inte jämföra ett barn och en hund, men när hunden nästan är som ett barn för en - då vet jag inte vad man ska säga. Vi får hoppas att våra vovvar inte reagerar negativt på bebisarnas ankomst, och så får man självklart aldrig glömma vovven. Uppmärksamhet, tack! :D

2011-06-25 @ 23:41:49
URL: http://feliciasbebis.blogg.se/
Postat av: Tina - Minnas mamma

Jag älskade min hund Oliver också som ett barn, trodde jag, innan Minna föddes. Kärleken till sitt barn går inte att jämföra med sin hund, även fast jag verkligen trodde det. Nu säger jag inte längre att jag älskar honom som mitt barn utan bara jättemycket helt enkelt :) Hehe!

Men jag förstår precis hur du menar! Min hund betyder också maaaassor för mig och när vi skulle åka in till förlossningen grät jag eftersom jag var tvungen att lämna bort honom, hehe.

Var tvungen att lämna bort honom 2 nätter eftersom den första natten låg jag och födde (hon kom klockan 07.59 på morgonen) och sen åkte vi hem dagen efter.

2011-06-26 @ 07:35:36
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: Marie ✿ BF 26 juli

Eller så är h*n duktig och lyssnar på sin mamma och kommer datumet du sagt :)



Ja det var ju typsikt att lägga sig på tvären bara några veckor innan, envisa unge ;p Men jag tror faktiskt att det är på G med huvudet neråt nu, har bökats en väldigt senaste dagarna och jag tycker mig kunna känna sparkar uppåt igen. Tur sambon pratade allvar häromdagen, verkar ju ha respekt för pappa isåfall ;D



Jag håller iaf tummarna att det sätter igång väldigt snart och att allt kommer gå finfint :) Vilket sjukhus ska ni föda på, om det är bestämt?

2011-06-26 @ 10:55:30
URL: http://lifebymarie.blogg.se/
Postat av: Marie ✿ BF 26 juli

Ok :) Min mamma jobbar på förlossningen här i Sundsvall, hon har dock semester nu men får ni komma hit så kan jag lova att dom har extremt trevlig personal :D

2011-06-26 @ 12:27:36
URL: http://lifebymarie.blogg.se/
Postat av: Beatrice, mamma till skrutten Robin

Du får gärna komma in och vara med i min goodiebag tävling som jag har igång här:

http://beabofink.blogg.se/2011/june/goodiebag-tavling.html



kramkram

2011-06-26 @ 12:27:48
URL: http://beabofink.blogg.se/
Postat av: Elin - Blivande Mamma.

Sötvovve! :D

2011-06-26 @ 13:49:28
URL: http://elinpantsar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback