Napphataren

2012-04-10 10:10:42 Leon - 9-12 månader ♥
» Kommentarer(3) «


Napphataren Leon har på senaste börjat suga på nappen självmant på dagarna. Han har aldrig tagit napp förut, mer än enstaka gånger och jag tycker att han är så fruktansvärt söt nu när han snuttar på nappen. Jag hoppas att han kan byta ut mig mot nappen så det blir slut på natt-ammandet nångång. Egentligen är det väl inte så smart att vänja en 9-månaders vid napp eftersom att han klarat sig utan förut men som sagt, hellre att han går över till napp än att han ska tvingas sluta amma när nästa barn kommer.


Kommentarer
Postat av: Ida

Kan man amma två barn samtidigt? Alltså typ som du.. om du ammar den lille när h*n kommer OCH Leon? :D Jag har alltid undrat det..

2012-04-10 @ 17:33:57
URL: http://frandagett.blogg.se/
Postat av: Tabea Ermann

Hej!

Det kan man faktiskt, det kallas tandemamning.

"En del storasyskon tycker inte om smaken på råmjölken utan tar frivilligt en paus tills den mogna mjölken kommer tillbaka. Då brukar de bli förtjusta eftersom mjölken då kommer i mycket större mängd än den gjorde under graviditeten".

Men det går!



Liam tog nappen när han var 5 månader, för då slutade jag amma, så det är enbart sugbehov från Liams sida... har du tur så tar han den på natten också, för han är egentligen för stor för att äta på natten. Kroppen kan aldrig slappna av , så nappen kommer bli hans " tutte" :)

2012-04-10 @ 20:14:05
Postat av: tove & emilio

Jag håller med dig om att det är bättre att han tar nappen än att han tvingas sluta när lillebror/lillasyster kommer :)

2012-04-11 @ 09:16:28
URL: http://tovediana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback