Vecka 19

2012-04-06 10:33:21 Gravid med Lova ♥
» Kommentarer(3) «


Enligt senaste mens så kliver jag in i vecka 19 idag och det är exakt en vecka kvar till rutinultraljudet. Jag känner som sagt bebisen varje dag nu sen några dagar tillbaka och jag börjar längta mer och mer till ultraljudet. Jag kan dock säga att det är långt ifrån så extremt som när jag var gravid med Leon. Den gången fick jag tid för ultraljud nästan två månader innan själva dagen och varje dag var en pina just för att jag var så ivrig och nervös. Nu är jag inte ett dugg nervös och inte alls lika ivrig heller för den delen. Snacka om att man tar det lugnare när man varit med om det förut.

Denna gång så har vi kommit fram till att vi vill ta reda på könet när vi gör ultraljudet. Det är ju inte alltid man får veta eller att man kan se det över huvudtaget, men vi håller tummarna för att bebis vill visa upp sig och att den som gör ultraljudet vill säga.

Jag tror iaf att det är en pojke även denna gång, jag har den känslan. Att jag dessutom drömt 3 gånger att vi fått se en liten snopp på ultraljudet övertygar mig ännu mer. När jag var gravid med Leon drömde jag flera gånger att det var en pojke och det stämde ju :)

Kommentarer
Postat av: Ida

Ohh vad spännande! :D Du måste lägga upp bild och berätta samma dag vad de är för krabat där inne. Jag längtar, haha.

2012-04-06 @ 11:11:45
URL: http://frandagett.blogg.se/
Postat av: Magda

Jag tyckte faktiskt inte alls att det var tråkigt att ta reda på könet. Tyckte inte det tog bort överraskningen. För det första så är ju inte könet så viktigt, iaf för mig. Det roliga är ju att få se den lilla varelsen och lära känna honom/henne. Så tror inte ni kommer ångra det en sekund! :)

2012-04-06 @ 16:48:26
URL: http://magdaharms.blogg.se/
Postat av: Tabea Ermann

JAG VILL OCKSÅ HA EN TILL BEBIS!!!! :) Nu längtar jag faktiskt efter en till... mmmhhh... vad gör man åt det då?? ;)

2012-04-07 @ 16:08:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback