Lägenhet

2012-08-24 17:18:02 Vardagligt
» Kommentarer(9) «


Idag fick jag ett mail från Lulebo och jag har nu äntligen blivit tilldelad en lägenhet. Den är dessutom på entréplan vilket underlättar väldigt mycket när jag kommer vara ensam med två småbarn. Jag kommer kunna köra in vagnen direkt i lägenheten, slippa bära barn upp och ner för några trappor och det blir enklare när man t ex varit och handlat osv.

Inflytt blir 1 oktober, bebis kommer med andra ord vara nyfödd men jag har fina människor som hjälper mig så det ska nog gå bra. Lägenheten ligger bara några minuters promenad från där vi bor nu så det är inte långt att köra sakerna emellan direkt.

Jag känner mig lättad att ha fått lägenhet nu men samtidigt får det mig att inse att det är nu jag på riktigt måste börja bygga mitt eget liv, ensam. Jag måste flytta ifrån mitt hem som vi byggt upp tillsammans och som ser ut precis så som jag vill ha det. Det kommer bli helt sjukt svårt att släppa taget om det som jag fortfarande ser som mitt hem. Jag älskar den här lägenheten men nu måste jag släppa taget om den, hur vet jag inte.

Jag önskar att allt var annorlunda men nu är det som det är, vare sig jag vill eller inte. Jag längtar så till den dagen jag kan få känna riktig glädje igen, men just nu känns den väldigt långt borta.


Kommentarer
Postat av: LILITH - boktokig mamma med Borderline

Grattis!! Även om det inte är det roligaste att flytta med nyfödd så förstår jag vilken lättnad det måste vara.

2012-08-24 @ 17:55:26
URL: http://lilith.se
Postat av: Ruina - tre barn under två år

Det här är ju ett steg på vägen till glädje i alla fall. Du får se det så :-)

2012-08-24 @ 20:51:59
URL: http://ruina.blogg.se
Postat av: Caroline Elisabeth

Grattis till lägenheten fina du!! :) det kommer bli så bra för er alla tre. Även om det blir svårt i början. Lycka till med allt nu!! Massa kramar! <3

2012-08-25 @ 12:47:30
URL: http://anotherdaywithcaroline.nu
Postat av: Mathilda - mamma till Amelia

Gu vad härligt! Grattis :)
Kanon att du fick på entreplan. Det är typ A och O när man har barn och att få köra in barnvagnen i hallen är ju helt underbart! :)

2012-08-27 @ 09:47:25
URL: http://mathildaahokangas.bloggplatsen.se
Postat av: jennie

Skönt att se att det löser sig! men enligt mailet får du ju kanske flytta in tidigare.. =) LYCKA till!

2012-08-27 @ 17:44:51
Postat av: Martina

Skönt att det har löst sig med lägenheten. Förstår att det är svårt att släppa taget om den gamla men ändå bra att ha något som kommer bli ditt eget.

Då kommer vi att bli grannar, (i alla fall så länge vi bor hemma hos min pappa). Kanske ses vi på lekplatsen någon gång. Vore roligt. Min dotter Nour är ju nästan lika gammal som din Leon, de skulle säkert leka bra ihop.

Önskar dig en fin dag!

Svar: Ja det känns skönt, förhoppningsvis blir allt lättare när man gjort sig hemma i nya lägenheten.
Vad roligt! Vi hör ju stött på er lilla tjej några gånger ute och hon är ju fantastiskt söt :)
Sandra Karlsson

2012-08-29 @ 11:48:23
URL: http://mestvackert.blogspot.se/
Postat av: sandra

Grattis! Jag tror det kommer bli jättebra när du har bott in dig och bebisen har blivit en del av den nya familjen :) Heja dig Sandra, det här klarar du, det är jag övertygad om (även fast jag inte känner dig)!

2012-08-30 @ 20:28:18
URL: http://sandrasliviord.blogg.se
Postat av: Linnéa & lilla Lo

Så skönt att du har fått lägenhet! Ett steg i ny riktning.. kanske inte rätt för dig men du ska se att när ni har fått iordning där och båda barnen finns hos dig så kommer det att vara lite lättare! <3 Många kramar!

2012-08-30 @ 21:58:03
URL: http://linneaamandawikman.blogg.se
Postat av: Martina

Tack :) Ja, Johannes och hon hade tydligen träffat er några gånger. Jag visade honom din bild på bloggen.

Fast jag blandade visst ihop siffrorna lite så vi kommer inte bo bo riktigt så nära, men ganska ändå :)

Önskar dig en fin dag!

2012-09-03 @ 09:02:16
URL: http://mestvackert.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback