Lilla Lova

2014-02-21 11:54:46 Vardagligt
» Kommentarer(0) «


Lova blev ledsen imorse när jag lämnade henne. Hon vinkade till mig och Leon genom fönstret och grät samtidigt. Lilla vännen.. 
De ringde precis från dagis och sa att hon varit ledsen till och från sedan vi gick, att hon sover nu men att vi kan komma tillbaka vid 13 så vi är där när hon vaknar. 

Det känns i mammahjärtat när man vet att ens lilla är ledsen och frågar efter mig. Samtidigt vet jag att det inte finns några alternativ, skolstarten närmar sig och jag kan inte skjuta på det mer. Jag hoppas det ger med sig när hon fått vänja sig mer. Igår hade hon också varit ledsen på förmiddagen men varit gladare efter hon fått sova. Men jag förstår att det är en omställning för henne, hon hänger ju med mig mest hela tiden i vanliga fall. 

Vi åker ju till Stockholm ikväll och jag träffar inte barnen förrän på måndag eftermiddag. Det tar emot lite extra nu när Lova redan får stå ut med att vara ifrån mig.. Å andra sidan kommer hon vara med Leon och Victors mamma, hemma hos oss, där hon är trygg. Jag ska försöka se förbi mitt dåliga samvete och njuta av helgen. Vi får mysa lite extra nu under dagen! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback