Första veckan närmar sig slutet

2014-03-13 22:30:59 Vardagligt
» Kommentarer(1) «


Veckan har gått fort ändå! Jag har blivit introducerad i 4 av 5 kurser, den femte blir imorgon. Det är mycket info på en gång och ärligt talat är det mesta kaos i mitt huvud just nu. 
Det jag ska läsa är Svenska 1, Engelska 5, Naturkunskap 1b, Matte 1b och Religion 1. Matten och religionen är på närdistans, vilket betyder att jag i stort sett ska fixa allt på egen hand efter egen förmåga.
 Svenskan, engelskan och naturkunskapsboken är alla 100 poängs-kurser. Eftersom att jag börjat en bit in på terminen har jag dock även några veckor på mig till hösten, ifall jag behöver det. Matten dock, som också är på 100 poäng och "ska" vara färdig i juni. Redan om en månad är första provet och jag vet knappt var jag ska börja eller hur och när jag ska göra vad. 

Så för tillfället är det mest tankekaos blandat med prestationsångest. Jag tycker att det är skitjobbigt att vara ifrån barnen och att dom får gå långa dagar på dagis. Jag vet att "sånt är livet" och att "alla" andra också har det så, men det gör det inte mindre jobbigt. Sen handlar det nog mycket om att vänja sig, det här är nytt både för mig och för dom. 

Jag har iaf bestämt mig för att jag ska fixa det här, även om min inställning just nu inte är den bästa. Jag är inte ensam iaf och jag vet att det finns hjälp att få om man fastnar nånstans. Jag vet ju vad jag vill och förhoppningsvis kan viljan övervinna den del av mig som känner att det är för mycket. Heja heja.. 



 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är jobbigt att studera med två små barn man får passa på att läsa när barnen sover eller är hos sin far eller mor/far föräldrar man ska ta all hjälp man får annars så kommer det inte att fungera.

2014-03-19 @ 16:48:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback