Svar på kommentar

2012-03-19 12:13:23 Svar på kommentarer
» Kommentarer(7) «


Lina om Svar på kommentar:
Jag får det ändå inte att gå ihop. Du köper endast märkeskläder till honom och ganska ofta, dyr barnvagn och andra småsaker. Han jobbar inte du ni måste ju ha skulder så som ni spenderar? och en till påväg? kanske bäst att dra in allt småhandlande.


Svar: Klart att du inte får det att gå ihop när du inte har en aning om vad vi har för inkomst eller utgifter. Du säger att du inte vill snoka eller kritisera oss men ändå sitter du och säger att vi kanske borde dra in på småhandlandet? Jag tycker helt ärligt att det är lite skrattretande. Vi har råd med allt vi köper, annars hade vi förmoligen inte köpt det. Och nej, vi har inga skulder. Det finns något som heter spara och det är precis vad vi gör om vi vill köpa något vi vill ha.

Och att jag bara köper märkeskläder till Leon var en stor överdrift. Jag handlar på både KappAhl, Lindex och H&M. Om du syftar på att jag köper Villervalla-kläder till honom så kan jag tala om att Villervalla inte är speciellt mycket dyrare än "vanliga" kläder.

Tycker du att det är provocerande att vi har råd trots en inkomst och snart två barn eller vad är det frågan om?

Kommentarer
Postat av: tove & emilio

VILKEN TÖNT! snacka om att avundsjuka-klockan ringer HÖGT här!

2012-03-19 @ 12:19:48
URL: http://tovediana.blogg.se/
Postat av: Angelica - Mamma till Moa

Orka att hon ens orkar lägga energi. Er ekonomi är väl eran egen sak, herregud!

2012-03-19 @ 12:57:42
URL: http://mariaangelicasofia.blogg.se/
Postat av: Lotta, mamma till Lucas

Åh, villervalla! Love it =)

2012-03-19 @ 13:07:42
URL: http://lillgrodanskrypin.blogg.se/
Postat av: Ika

Men usch va irriterande med såna kommentarer ;s tror det ligger avundsjuka i det hela, eftersom att du lyckas med det du gör! Bra att du står på dig mot såna här kommentarer! :)

2012-03-19 @ 13:42:10
URL: http://emelieeriika.blogg.se/
Postat av: Ida

Hahaha, men gud. Snacka om att lägga sig i något som hon/han inte borde. Tönt!

2012-03-19 @ 14:03:58
URL: http://frandagett.blogg.se/
Postat av: L.

Kan bara upplysa dig om att första kommentaren från ( -L), inte har något som helst sammanhang med den senaste kommentaren från Lina. Det är alltså inte från samma person. Och jag menade iaf inte alls att snoka eller lägga mig i, utan jag är bara nyfiken på hur folk kan klara sig. Och att man frågar visar väl mer på att man är imponerad över hur folk klarar det med kanske inte jätte hög inkomst? det visar ju snarare på att ni inspirerar.. Iaf för mig. Så blanda inte ihop min kommentar med den senaste, för jag menade bara att få lite tips. Och frågor om hur folk klarar ekonomin ( handlar inte om att ni ska behöva fläka ut varje krona, utan bara ge lite tips kanske) Så bara en tanke, du/ni inspirerar mer än ni tror! - Men ja, jag är alltså inte personen som "klagade" på att ni köper märkeskläder..

2012-03-19 @ 17:52:02
Postat av: Ruina - tre barn under två år

En hälsning från en med snart fyra barn och bara en vettig inkomst. Vi får det också att gå ihop ;-)

2012-03-19 @ 19:25:39
URL: http://ruina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback