Stucken och klar

2010-11-24 12:11:43 Gravid med Leon
» Kommentarer(2) «


Nu är vi tillbaka från barnmorskan. Allt gick bra fram tills att jag skulle få en nål i armvecket, huvva. Har aldrig tagit blodprov i armvecket förut, så jag visste inte vad jag skulle förvänta mig. Själva sticket gjorde inte ont, så jag trodde att det var lugnt då. Men sedan skulle hon ju fylla typ 6 rör med blod, dra ut röret, sätta fast en nytt osv. Vilket resulterade i att nålen rörde sig lite i armen och det började göra hur ont som helst. Jag blev svimfärdig och trots att hon bara hade ett rör kvar att fylla så bad jag henne dra ut nålen. Sedan fick jag lägga mig ner och andas, var verkligen bara någon sekund ifrån att svimma. Sedan fick hon sticka igen, fast i andra armen, det gick bättre och fort gick det också.

Socker och järn-värdena såg bra ut, blodtrycket var bra också. Lämnade ju urinprov också och hon skulle kolla en massa andra saker med blodet. Det får jag svar på senare. Hur som helst så verkar allt bra iallafall, och vi fick en tid för Rutinultraljudet. 18 januari ska det vara dags, om att går bra såklart :)

Kommentarer
Postat av: Sara - Gravid vecka 33

Fyfan vad jobbigt att vara sjuk så länge :O Hoppas du blir bättre =)

2010-11-24 @ 15:09:28
URL: http://lillsaraduvet.blogg.se/
Postat av: J. -17 och mamma till Julius

Sv: Tack, ja han är urgullig. Vilken vecka är du i nu?

2010-11-24 @ 15:30:15
URL: http://alwaysthai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback