Svar på kommentar

2010-10-19 12:17:02 Svar på kommentarer
» Kommentarer(1) «


Malin om Illamåendet håller i sig.:
Har funderat på det där men jag känner jag inte vill ha reda på könet. Känns som samhället är så fixerade vid att veta vad det är för kön så att man kan planera. Jag tänker planera för ett barn inte enn kön. Dock kan jag förstå tanken men att veta i förväg även om jag själv inte vill det. Hoppas att allt går bra för dig och att du känner dig bättre snart. Kömpa på!

Svar: Jag håller med dig om att samhället är fixerade vid kön, och jag respekterar alla som inte vill veta i förväg. Det är ju upp till var och en om man vill veta eller inte. För mig handlar det absolut inte om att könet är det viktiga, det viktigaste är att man får en frisk bebis som mår bra. För mig spelar könet ingen roll på det sättet, utan det skulle bara vara roligt att få veta, oavsett vilket kön det är. Mår bebisen bra så mår jag bra, oavsett om det är en liten tjej eller en liten killle. Sen finns det ju såna som ställt in sig redan från början att dom ska ha den ena eller den andra, och sedan blir besvikna, sånt tycker jag är hemskt. Jag tycker inte att det är något fel med att önska eller föreställa sig ett visst kön, men att bli besviken för att det är tvärt emot tycker jag känns hemskt.

Kommentarer
Postat av: Evelina

Det kan vara lättare att knyta an till bebisen i magen om man vet vilket kön det är. Fast vi tog inte reda på det :) Vi var säkra på att det var en liten tös. Och när vår älskade son kom ut blev jag ändå jätte glad och skrek "det är en poooojk, det är en poooojk!! :D" Vi hade dock bara kommit fram till flicknamn, så William var namnlös i två veckor. Pojknamn är supersvårt!

2010-10-19 @ 17:47:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback